آموزشکسب و کار

درگاه پرداخت اینترنتی

همانطور که می دانید درگاه پرداخت اینترنتی امکان پرداخت آنلاین در قالب وب سایت ها را برای کاربران فراهم می کند. با توجه به اینکه اغلب کاربران بیست اسکریپت، کسب و کارهای آنلاین هستند و معمولا به درگاه نیاز دارند تصمیم بر آن گرفته ایم تا در مورد درگاه پرداخت اینترنتی اطلاعات جامع و کاملی را ارائه کنیم.

چرا به درگاه پرداخت اینترنتی نیاز داریم؟

درگاه پرداخت اینترنتی

در حال حاضر می توان گفت پرداخت وجه همه سفارشات در سایت ها از طریق درگاه پرداخت صورت می گیرد. بنابراین اگر سایتی داریم که در آن سفارش گذاری شده و در ازای آن مبلغ دریافت می شود راه اندازی درگاه پرداخت اینترنتی لازم و ضروری است. ممکن است این سوال پیش بیاید که چگونه می توانیم درگاه پرداخت بگیریم؟ در ادامه مطلب، نحوه گرفتن درگاه پرداخت بصورت کامل مطرح می شود. با ما همراه باشید.

چگونه درگاه پرداخت اینترنتی بگیریم

در قدم اول می بایست اقدام به راه اندازی سایت و تکمیل بخشهای مختلف آن اعم از طراحی سایت، تکمیل محتوا و ساختار، تعریف محصولات و خدمات نمود. در ادامه می بایست زیرساخت های لازم جهت پیاده سازی درگاه پرداخت در سایت در نظر گرفته شود. در مرحله بعدی می بایست اقدام به دریافت نماد اعتماد الکترونیکی کرد. سپس با ثبت درخواست در بانک مورد نظر، اقدام به دریافت درگاه پرداخت آنلاین نمود.

بانک های ارائه دهنده درگاه پرداخت

بانک های ملت، پارسیان، پاسارگاد، ملی، سامان و صادرات از جمله بانک هایی هستند که از ابتدا در این زمینه فعال بوده و هستند. اما باید در نظر گرفت که بانک ملت با همکاری شرکت به پرداخت، بیش از همه بانک ها در این زمینه موفق عمل کرده است. شرایط نسبتا آسانتر به همراه پشتیبانی و کارایی بهتر از نقاط قوت درگاه پرداخت بانک ملت است.

شرایط درگاه پرداخت اینترنتی

در ابتدا بانک ها بصورت سلیقه ای عمل می کردند و هر کدام الزامات خاص خود را داشتند. اما در چند سال گذشته، ساماندهی مناسبی در این زمینه صورت گرفته است. شرایط و الزامات دریافت درگاه پرداخت بشرح زیر است:

  • دارا بودن وب سایت اینترنتی رسمی و فعال به منظور فروش خدمات یا کالا
  • اخذ نشان نماد اعتماد الکترونیکی کسب و کارهای اینترنتی
  • دارا بودن حساب بانکی نزد شعب بانک
  • دارا بودن مدارک هویتی مورد نظر جهت متقاضیان حقیقی و حقوقی

راه اندازی درگاه پرداخت اینترنتی

این موضوع ممکن است بر اساس پلتفرم و سیستم مدیریت محتوا متفاوت باشد. در اینجا سیستم مدیریت محتوای وردپرس را مدنظر قرار می دهیم. از همین رو توصیه می کنیم آموزش راه اندازی درگاه با ووکامرس را مطالعه نمایید.

در انتهای مطلب اگر سوال، نظر و یا ابهامی دارید لطفا آنرا در بخش نظرات مطرح نمایید.

صادق محمدزاده

حدود 5 سال است که بــصورت تخصـصی و حـرفه ای در حـوزه سئو و بهینه سازی سایت فعالیت مـی کند و تجربه همکاری با ده ها رسانه بزرگ اینترنتی را در کارنامه خود دارد. صادق سالـــهاست که یکی از بـرتـرین ها در زمینه تولید محتوای حرفه ای مطابق با الگوریتم های موتورهای جستجوگر در کشور است. همچنین حدود 2 سال است که بصورت جدی پروژه های سئو و بهینه سازی مجموعه بیست اسکریپت را مدیریت می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا