شبکه های اجتماعیآموزش

ایجاد نظرسنجی در تلگرام بدون استفاده از ربات

آموزش ایجاد نظرسنجی در تلگرام

این مطلب در گذشته ی نه چندان دور صرفا به جدید بودن نوع نظرسنجی در تلگرام نسخه ی ۵.۱ پرداخته بود اما پس از مدتها و دیدن نظرات شما در این باره تصمیم گرفتم مطلب را به صورت تخصصی به نظرسنجی تلگرام تغییر دهم!

الان که در حال نوشتن این مطلب هستم نسخه ی تلگرام در اندروید، 7.0 است!

برای دانلود نسخه ی جدید اندرویدی تلگرام میتوانید از لینک دانلود آپدیت تلگرام استفاده کنید.

ایجاد نظرسنجی در تلگرام بدون استفاده از ربات

قبل از نسخه ی ۵.۱ تلگرام نظرسنجی در تلگرام از طریق ربات هایی نظیر VOTE@ و VoteBot@ و تعدادی دیگر از ربات ها انجام میشد و به نظر میرسد تا چند آپدیت کوچک دیگر برای از بین رفتن کاربرد اینگونه ربات ها فاصله داریم!

ایجاد نظرسنجی الان به راحتی با زدن به روی سنجاقک پایین صفحه ی ارسال پیام در تلگرام است و سپس انتخاب گزینه ی Poll (نظرسنجی):

ایجاد نظرسنجی در تلگرام بدون استفاده از ربات

توجه کنید که این گزینه برای ایجاد نظرسنجی در تلگرام در گروه هایی که به شما اجازه ی نظرسنجی داده اند و در کانال های خودتان قابل نمایش است.

پس از انتخاب این آیکون، صفحه ی ایجاد نظرسنجی برای شما نمایش داده میشود که در آن میتوانید سه نوع نظرسنجی ایجاد کنید:

  1. نظرسنجی عادی : مثل نظرسنجی های قبلی و عادی قبل از نسخه های جدید است و به درد نظرسنجی و کشف میزان محبوبیت یکی از گزینه ها میخورد.
  2. نظرسنجی چند انتخابی: در این نوع از نظرسنجی کاربر میتواند چند گزینه را انتخاب کند و رای دهد.
  3. سوال چند گزینه ای: در این نوع شما میتوانید برای کاربران سوال طرح کنید و جواب درست را نیز مشخص کنید تا کاربران بدون دیدن جواب صحیح گزینه ی مد نظرشان را انتخاب کنند.

توی عکس زیر میتونید با صفحه ی ساخت نظرسنجی که توی تلگرام من به زبان انگلیسی هست آشنا بشید (بزنید روش تا بزرگ بشه یا ذخیره کنید و با دقت بیشتری ببینید!):

ایجاد نظرسنجی در تلگرام بدون استفاده از ربات

نکته ای که باید به اون توجه کنید این هست که اگر گزینه ی Quize Mode (حالت آزمون) رو روشن کنید باید در قسمت Poll options روی دایره ی یکی از گزینه ها بزنید (بعد از روشن کردن Quize Mode دایره کنار گزینه هاتون نمایش داده میشه) تا اونو به عنوان پاسخ صحیح انتخاب کنید.

چند نکته ی جانبی دیگر:

? برای مشاهده ی نتیجه ی نظرسنجی باید روی نظرسنجی مورد نظر بزنید و گزینه ی Stop Poll (پایان نظرسنجی) را بزنید یا اینکه خودتون در نظرسنجی شرکت کنید.

اگر stop poll کنید دیگه به هیچ وجه نمیتونید نظرسنجی رو ادامه بدید و کار تموم میشه!

اما اگه میخواید قبل از تموم شدن نظرسنجی نتیجه رو ببینید (ممکنه بخواید نظرسنجی ادامه داشته باشه) میتونید خودتون در نظرسنجی شرکت کنید و رای بقیه رو ببینید.

? نکته ی بعدی این هست که تا زمان نگارش این محتوا امکان مشاهده ی افراد رای دهنده وجود نداره! فقط پایین هر نظرسنجی می‌تونید ببینید چند نفر شرکت کردن!

آیا امکان تقلب در این نوع نظرسنجی هست؟ حقیقتش من تا به امروز ندیدم تقلبی اتفاق افتاده باشه اما همیشه ربات ها برای اینکار آماده هستند! حتی توی کامنت های همین پست!

? در حالت سوال ۴ جوابی (Quize Mode) کاربر پس از انتخاب جواب نمیتواند گزینه ی خود را تغییر دهد اما در سایر صورت های نظرسنجی با زدن روی نظرسنجی و انتخاب گزینه ی Retract Vote (پس گرفتن رای) میتواند گزینه ی خود را تغییر دهد.

صادق محمدزاده

حدود 5 سال است که بــصورت تخصـصی و حـرفه ای در حـوزه سئو و بهینه سازی سایت فعالیت مـی کند و تجربه همکاری با ده ها رسانه بزرگ اینترنتی را در کارنامه خود دارد. صادق سالـــهاست که یکی از بـرتـرین ها در زمینه تولید محتوای حرفه ای مطابق با الگوریتم های موتورهای جستجوگر در کشور است. همچنین حدود 2 سال است که بصورت جدی پروژه های سئو و بهینه سازی مجموعه بیست اسکریپت را مدیریت می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا