آموزش

چگونه سطر و ستون‌های جدول را در مایکروسافت ورد جمع ببندیم؟

اگر به جمع مقادیر در یک جدول ورد نیاز دارید می‌توانید این کار را بدون استفاده از ماشین حساب و وارد کردن دیتا در اکسل انجام دهید. ورد قادر به انجام محاسبات ساده مانند جمع، ضرب و میانگین است.

محاسبه مجموع سطرها

فرض کنید جدولی مانند زیر دارید. در جدول، اطلاعاتی مانند تعداد واحدهای فروخته شده و قیمت هر واحد را دارید و می‌خواهید با ضرب آن‌ها به مجموع دست یابید.

چگونه سطر و ستون‌های جدول را در مایکروسافت ورد جمع ببندیم؟برای این کار نشانگر ماوس را در بالاترین خانه خالی ستون Total بگذارید .
سپس به تب Layout در انتهای سمت راست روبان بروید و روی Formula کلید کلیک کنید.

چگونه سطر و ستون‌های جدول را در مایکروسافت ورد جمع ببندیم؟در این مثال می‌خواهیم مقدار موجود در ستون Units را در ستون Unit Cost ضرب کنیم. برای این کار عبارت (PRUDUCT(LEFT= را در فیلد Formula می‌نویسم تا ضرب دو مقدار موجود در دو خانه سمت چپ خانه توتال محاسبه شود.
از کشوی Number Format، فرمت مورد نظر برای نشان دادن نتیجه را انتخاب کنید.

چگونه سطر و ستون‌های جدول را در مایکروسافت ورد جمع ببندیم؟سپس برای قبول تنظیمات و وارد شدن نتیجه روی OK کلیک کنید.

چگونه سطر و ستون‌های جدول را در مایکروسافت ورد جمع ببندیم؟

نتیجه فرمول در خانه توتال نمایش داده می‌شود.

چگونه سطر و ستون‌های جدول را در مایکروسافت ورد جمع ببندیم؟

متاسفانه امکان محاسبه مجموع تمام خانه‌ها همزمان در ورد ممکن نیست و باید مجموع برای هر خانه جداگانه محاسبه شود.
در انتها یک جدول کامل خواهید داشت.

چگونه سطر و ستون‌های جدول را در مایکروسافت ورد جمع ببندیم؟

محاسبه مجموع ستون‌ها

محاسبه مجموع برای ستون‌ها به راحتی سطرها است. فرض کنید می‌خواهیم مجموع تمامی مقادیر ستون توتال را به دست بیاوریم. نشانگر ماوس خود را در آخرین خانه خالی ستون توتال قرار دهید. به تب Layout رفته و روی فرمولا کلیک کنید.
عبارت (SUM(ABOVE= را تایپ کنید.
پارامتر ABOVE به ورد می‌گوید که تمام مقادیر بالای خانه فعلی را با هم جمع کند. بر روی فرمت مناسب کلیک کنید و OK را بزنید.

چگونه سطر و ستون‌های جدول را در مایکروسافت ورد جمع ببندیم؟

مجموعه مقادیر ستون توتال در آخرین خانه ظاهر خواهد شد.

چگونه سطر و ستون‌های جدول را در مایکروسافت ورد جمع ببندیم؟

توجه: اگر سطر یا ستون جدیدی را به جدول اضافه کنید، مقادیر فرمولا به طور اتوماتیک آپدیت نخواهند شد. برای آپدیت روی مقدار کلیک راست کرده و گزینه Update Field را انتخاب کنید.
هنگام مدیریت دیتا در جداول هیچ نرم افزاری به خوبی اکسل وجود ندارد. ورد برای محاسبه مقادیر در جدول‌های کوچکی مانند مثال بالا کفایت می‌کند اما اگر به گزینه‌های بیشتری نیاز دارید بهتر است یک اسپردشیت واقعی اکسل را به ورد اضافه کنید.

این محتوا چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

میانگین رتبه 5 / 5. تعداد رای : 2

تا حالا کسی رای نداده! اولین نفر شما باشید.

محمدمهدی مومنی

چندین سال هستش که به صورت حرفه ای و جدی وارد فضای مجازی و کسب و کار اینترنتی شدم.علاقه زیادی به کسب و کارهای اینترنتی دارم و در این چند سال تجربیات زیادی در زمینه های مختلف از جمله تخصص کامل وردپرس،سئو،دیجیتال مارکتینگ،طراحی سایت و ... کسب کردم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا