شبکه های اجتماعیآموزش

چگونه برای اینستاگرام عکس پازلی بسازیم؟

پروفایل کاربری هر شخص در اینستاگرام ویترینی از او را در معرض نمایش سایر کاربران اینستاگرام قرار می دهد. حال هرچه این ویترین زیباتر طراحی شود کاربران زیادی را به سمت صفحه شخص مورد نظر هدایت می کند. استفاده از عکس پازلی برای اینستاگرام یکی از روش های نظم بخشیدن به پست ها و زیباسازی پروفایل کاربری اینستاگرام است. عکس های پازلی اینستاگرام یک روش خلاقانه و در عین حال زیباست که چینش جالبی به پست های اینستاگرام می بخشد. اما چگونه عکس خود را در اینستا پازلی کنیم؟ بیست اسکریپت مگ در این مطلب تعدادی برنامه ساخت عکس پازلی برای اینستاگرام و نرم افزار عکس های چند تکه ای به شما معرفی می کند. پس با ما همراه شوید.

چگونه برای اینستاگرام عکس پازلی بسازیم؟

چگونه عکس پازلی در اینستاگرام بگذاریم؟

اگر جزء کاربران فعال اینستاگرام هستید حتما شما هم بارها با عکس های پازلی اینستاگرام مواجه شده اید. عکس پازلی اینستاگرام یک عکس بزرگ است که به چند تکه کوچک هم اندازه تقسیم شده و در صورتی که درست در کنار هم چیده شود عکس پازلی شما ساخته خواهد شد. از آنجا که زیبایی برای مخاطبین حائز اهمیت است استفاده از عکس پازلی اینستاگرام به یکی از روش های موثر در رشد و افزایش فالوور پیج های اینستاگرام به ویژه برندها و کسب و کارها تبدیل شده است.

چگونه برای اینستاگرام عکس پازلی بسازیم؟آموزش ساخت عکس چند تکه در اینستاگرام

برای ساخت عکس پازلی اینستاگرام نیازی به برش تصاویر ندارید تنها کافیست از نرم افزار عکس های چند تکه ای که برای این منظور طراحی شده اند استفاده کنید.

همانطور که اشاره کردیم اپلیکیشن ها و نرم افزارهای مختلفی به منظور ساخت عکس پازلی اینستاگرام برای هر دو سیستم عامل اندروید و ios طراحی شده اند. در این مطلب به آموزش ساخت عکس پازلی در اینستاگرام اندروید و دو برنامه برای ios می پردازیم.

انواع برنامه تقسیم بندی عکس

برنامه های مختلفی برای تکه کردن کس برای اینستاگرام وجود دارد از محبوب ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود که در ادامه به آموزش هر کدام خواهیم پرداخت.

  • Insta Grid Maker
  • Pic splitter
  • 9square for Instagram
  • Instant Squares
  • Giant Square for Instagram
  • Grid Maker for Instagram 

1- نرم افزار عکس های چند تکه ای Insta Grid Maker

Insta Grid Maker یکی از اپلیکیشن های ساخت عکس پازلی در اینستاگرام است که امکان چند تکه کردن عکس در ابعاد دلخواهتان را برای شما فراهم می کند. به منظور ساخت عکس پازلی در اینستاگرام مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. نرم افزار عکس های چند تکه ای Insta Grid Maker را از گوگل پلی دانلود و روی گوشی اندروید خود نصب کنید.
  2. به منظور تبدیل عکس به قطعات کوچکتر وارد اپلیکیشن شوید و با لمس گزینه choose image عکسی که برای تبدیل به پازل مد نظر دارید را از گالری گوشی تان انتخاب نمایید.
    چگونه برای اینستاگرام عکس پازلی بسازیم؟
  3. حال در نوار  پایین صفحه نسبت ابعاد عکس را انتخاب نمایید. (به عنوان مثال اگر می خواهید یک پازل مربعی 9 تکه درست کنید نسبت ابعاد عکس باید 3×3 باشد. ) با اینکار نرم افزار تقسیم بندی كردن عکس را آغاز می کند.
  4. اکنون جهت بدیل عکس به قطعات کوچکتر پس از انتخاب نسبت ابعاد عکس، آیکن تیک بالای صفحه را لمس کنید.
    چگونه برای اینستاگرام عکس پازلی بسازیم؟
  5. حال با لمس آیکن دانلود بالای صفحه عکس پازلی شما در حافظه گوشی تلفن همراهتان ذخیره می گردد.
    ⚫? نکته: همانطور که مشاهده می کنید برش های تصویر شماره گذاری شده اند. زمانی که قصد انتشار عکس پازلی اینستاگرام خود را دارید باید حتما در ترتیب شماره گذاری جهت انتشار پست دقت داشته باشید تا پس از انتشار تکه های تصویر به درستی در سرجای خود قرار گیرند.

    با انتخاب گزینه select photo in given orderto post in instagram می توانید برش های عکس را انتخاب و در اینستاگرام ارسال نمایید. [/box]چگونه برای اینستاگرام عکس پازلی بسازیم؟

    ⚫? نکته مهم: توجه داشته باشید قطعات عکس پازلی اینستاگرام را باید به صورت جداگانه و پشت سر هم در اینستاگرام پست کنید.

    چگونه برای اینستاگرام عکس پازلی بسازیم؟

همانطور که مشاهده می کنید به کمک نرم افزار قسمت بندی عکس و با قرار گرفتن تکه های تصویر در کنار هم عکس پازلی شما ساخته می شود.

2- عکس پازلی در اینستاگرام ios با نرم افزار Pic splitter

اپلیکیشن Pic splitter از دیگر نرم افزارهایی است که می توان برای تکه تکه کردن و پازلی کردن عکس در اینستاگرام استفاده کرد. این نرم افزار با هر دو سیستم عامل اندروید و iosسازگاری دارد. افزودن فیلتر، قاب و… از دیگر امکانات این نرم افزار عکس های چند تکه ای است.

نکته: لازم به ذکر است این برنامه پولی و غیر رایگان است.

3- نرم افزار قسمت بندی عکس ۹square for Instagram

یکی از بهترین اپلیکیشن هایی است که به منظور ساخت عکس های چهارخانه در اینستاگرام طراحی شده است. در این اپلیکیشن تبدیل عکس به قطعات کوچکتر، لازم است عکس شما مربعی باشد و یا قسمت مربعی عکس که تصمیم دارید پازلی شود را انتخاب کرده و برش بزنید. همچنین در این برنامه امکان انتخاب ابعاد مختلف برای تکه شدن را ندارید و عکس شما به 9 تکه تقسیم می شود. این برنامه به صورت رایگان برای هر دو سیستم عامل اندروید و ios موجود است.

مراحل انجام کار به صورت زیر است:

  1. جهت تبدیل عکس به قطعات کوچکتر پس از نصب، اپلکیشن را باز کنید و با لمس آیکن گالری روی صفحه وارد گالری گوشی تلفن همراه خود شوید.
    چگونه برای اینستاگرام عکس پازلی بسازیم؟
  2. عکسی که قصد دارید به پازل تبدیل کنید را انتخاب نمایید.
    چگونه برای اینستاگرام عکس پازلی بسازیم؟
  3. در مرحله بعد نسبت ابعاد عکس را برای تبدیل عکس به قطعات کوچکتر و برش خوردن انتخاب نمایید.
    چگونه برای اینستاگرام عکس پازلی بسازیم؟
  4. در نهایت با انتخاب گزینه save all آن را روی حافظه گوشی خود ذخیره کنید و یا با انتخاب گزینه instagram مستقیما آن را در اینستاگرام پست کنید.
    چگونه برای اینستاگرام عکس پازلی بسازیم؟همانطور که مشاهده می کنید اپلیکیشن ترتیب پست گذاری برش های تصویر را با شماره گذاری مشخص کرده تا دچار اشتباه نشوید.
  5. اگر گزینه instagram را انتخاب نمایید اپلیکیشن با شماره گذاری تکه های عکس ترتیب درست پست گذاری در اینستاگرام را به شما راهنمایی می کند.
    چگونه برای اینستاگرام عکس پازلی بسازیم؟
  6. در نهایت اگر برش های عکس را به ترتیب در فید اینستاگرام منتشر کنید تصویر کامل در پروفایل کاربری تان نمایان می شود.
    چگونه برای اینستاگرام عکس پازلی بسازیم؟

اپلیکیشن های دیگری نظیر موارد زیر مشابه برنامه های معرفی شده برای تبدیل عکس به قطعات کوچکتر در ابعاد مختلف 3×3 ،2×3 و… امکان ساخت عکس پازلی برای اینستاگرام را متناسب با ابعاد دلخواهتان فراهم می کنند.

  • Instant Squares
  • Giant Square for Instagram
  • Grid Maker for Instagram

حال که با استفاده از برنامه های معرفی شده عکس پازلی در اینستاگرام ایجاد کردید در نظر داشته باشید برای حفظ تصویر پازلی خود در هر بار، پست های جدید خود را به صورت 3 عدد پشت سر هم قرار بدهید تا ترتیب نمایش آن ها بهم نریزد.

امروزه اکثر برندها و کسب و کارهای اینترنتی از ترفند عکس پازلی اینستاگرام به منظور جذب مخاطب و افزایش فالوور استفاده می کنند چرا که ظاهر بسیار زیبایی برای صفحه شما ایجاد خواهد کرد. در این مطلب به آموزش ساخت عکس پازلی اینستاگرام با استفاده از نرم افزارهای Insta Grid Maker و 9square for Instagram پرداختیم. شما از کدام برنامه برای ساخت عکس پازلی اینستاگرام خود استفاده می کنید؟ نظرات و تجربیات خود را در بخش دیدگاه ها برای ما مطرح کنید.

محمدمهدی مومنی

چندین سال هستش که به صورت حرفه ای و جدی وارد فضای مجازی و کسب و کار اینترنتی شدم.علاقه زیادی به کسب و کارهای اینترنتی دارم و در این چند سال تجربیات زیادی در زمینه های مختلف از جمله تخصص کامل وردپرس،سئو،دیجیتال مارکتینگ،طراحی سایت و ... کسب کردم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا