آموزش

فریلنسر چیست و چگونه می توانیم فریلنسر شویم

اشخاص بسیاری هستند که بصورت انفرادی و آزاد مشغول به فعالیت کاری هستند. این نوع و مدل فعالیت در طی سالهای اخیر گسترش چشمگیری داشته است. به این نوع فعالیت شغلی، آزادکاری یا فریلنسرینگ گفته می شود. در ادامه مطرح خواهیم کرد که فریلنسر چیست و چگونه می توانیم فریلنسر شویم؟ لطفا با ما همراه باشید.

فریلنسر چیست یا کیست؟!

شخصی که آزادکاری می کند و در واقع بصورت مستقل و انفرادی فعالیت دارد را فریلنسر ( Freelancer ) می گویند. در واقع بهتر است بجای اینکه بگوییم فریلنسر چیست باید بگوییم فریلنسر کیست. به مجموعه فعالیت های آزادکاری فریلنسرینگ گفته می شود. فریلنسر شخصی است که بصورت کاملا آزاد و بدون وابستگی به ارگان های دولتی یا شرکت های شخصی مشغول به فعالیت کاری می باشد. در واقع فعالیت فریلنسر بصورت شخصی بوده و یا بصورت پیمانی برای شرکت یا ارگانها انجام می شود. بصورت کلی فریلنسرینگ فعالیتی آزاد و بدون محدویت های متداول است.

فریلنسر فعال در حوزه فناوری اطلاعات

همانطور که گفته هر شخصی که بصورت آزاد و مستقل کار می کند را می توان فریلنسر نامید. از مجموعه فعالان فریلنسرینگ در حوزه فناوری اطلاعات می توان به طراح سایت، متخصص سئو، متخصص امنیت، پشتیبان و … اشاره نمود.

مزایای فریلنسر چیست

فریلنسرینگ را می توان جزو آزادترین فعالیت های شغلی دانست. زیرا محدودیت و شرایط متدوال شغل های دیگر برای فریلنسر وجود ندارد و یا بسیار کم است. در واقع مهمترین تعهد فریلنسر انجام درست کار است. اگر می خواهید بدانید مزایای شخص فریلنسر چیست دعوت می کنیم ادامه مطلب را مطالعه نمایید.

  • فعالیت در زمان دلخواه از شبانه روز
  • فعالیت در مکان دلخواه و حتی خانه
  • عدم مشمولیت دریافت مجوزهای قانونی
  • عدم مشمولیت مالیاتی (در بسیاری از موارد)
  • فعالیت بر روی پروژه های مختلف و متعدد

معایب فریلنسرینگ چیست؟

از بزرگترین معایب فریلنسرینگ می توان به عدم وجود تسهیلات و عدم برخورداری از امتیازات قانونی اشاره کرد. با توجه به اینکه آزادکاری وابسته به هیچ ارگانی نیست امتیازات قانونی نظیر حق بیمه، تسهیلات و نظیر آنها در بسیاری از موارد وجود ندارد. همچنین یکی دیگر از معایب این نوع فعالیت نبود یا محدود بودن زمینه فعالیت گروهی است.

نتیجه گیری و جمع بندی موضوع

با توجه به محدودیت های موجود در جذب ارگان های دولتی و حتی شرکت های شخصی، همچنین عدم وجود علاقه در چنین شرایطی موجب شده است تعداد فریلنسرها در طی سالهای اخیر رشد بسیار قابل توجهی داشته باشد.  همچنین علاوه بر موارد ذکر شده یکی از مواردی که موجب می شود فعالیت بصورت فرلنسرینگ افزایش داشته باشد محدودیت های مالی است. شما برای راه اندازی یک شرکت نیاز به سرمایه بسیار بالایی دارید اما اگر فریلنسر باشید می توانید در خانه خود نیز فعالیت کنید. پس در اینصورت هیچ بهانه ای برای اینکه کار وجود ندارد نیست و می توانید از همین امروز به فکر آزادکاری باشید و بتوانید درآمد خوبی را بدست آورید. در انتها اگر سوال ، نظر یا ابهامی دارید لطفا آن را در بخش نظرات مطرح نمایید. بدون شک نظرات سازنده شما موجب افزایش سطح کیفی مطلب بیست اسکریپت مگ خواهد شد.

محمدمهدی مومنی

چندین سال هستش که به صورت حرفه ای و جدی وارد فضای مجازی و کسب و کار اینترنتی شدم.علاقه زیادی به کسب و کارهای اینترنتی دارم و در این چند سال تجربیات زیادی در زمینه های مختلف از جمله تخصص کامل وردپرس،سئو،دیجیتال مارکتینگ،طراحی سایت و ... کسب کردم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا