آموزش

فیسبوک نمایش تعداد لایک ‍‌پست‌ها را متوقف می‌کند

پس از اینستاگرام، این‌بار نوبت به فیسبوک رسیده است تا عدم نمایش تعداد لایک‌ها را آزمایش کند.

فیسبوک نیز مانند اینستاگرام قصد دارد تعداد لایک‌های زیر ‍‌پست‌های کاربران را حذف کند تا آسیب‌های روانی و حسادت‌های مجازی را کاهش دهد؛ طرحی که اینستاگرام آن را در ۷ کشور از جمله کانادا و برزیل به‌صورت آزمایشی آغاز کرده است و به‌جای تعداد لایک به بینندگان، تعداد کامنت‌ها و نام کاربران مشترکی که ‍‌پست را لایک کرده‌اند نمایش می‌دهد. گفته می‌شود فیسبوک نیز قرار است به همین روال ‍‌پیش برود. نمایش تعداد لایک‌ها

فیسبوک نمایش تعداد لایک ‍‌پست‌ها را متوقف می‌کند

ادعای حذف نمایش تعداد لایک‌ها اولین‌بار توسط استاد مهندسی معکوس، جین منچون وون مطرح شد. این استاد دانشگاه اعلام کرده بود که کدی در ا‍‌پلیکیشن اندروید فیسبوکش ‍‌پیدا کرده که خبر از حذف تعداد لایک‌ها به‌جز برای نویسنده و مالک ‍‌پیج می‌دهد. او ادعا کرده که دیگر کاربران تعداد لایک ها را در فیسبوک مشاهده نمی‌کنند و تنها عبارتی تحت عنوان «لایک شده توسط کاربر و چند نفر دیگر» به نمایش گذاشته می‌شود؛ ادعایی که فیسبوک آن را تأیید کرده است.

فیسبوک نمایش تعداد لایک ‍‌پست‌ها را متوقف می‌کند

فیسبوک در پاسخ به پرسش وب‌سایت تک‌کرانچ، حذف آزمایشی شمارش لایک‌‌ها را تأیید کرده است. با این حال هنوز این ویژگی برای کاربران فعال نشده است. فیسبوک به احتمال زیاد، حذف تعداد لایک ها را به‌طور تدریجی آغاز می‌کند تا مبادا به تبلیغات برندهای فعال در این شبکه‌ی اجتماعی لطمه‌ای وارد شود.

حذف تعداد لایک‌ها می‌تواند به سود کاربران تمام شود و آن‌ها را ترغیب کند که آزادانه‌تر و بدون داشتن دغدغه‌ی تعداد لایک، ‍‌پست‌های بیشتری در صفحه‌ی خود منتشر کنند. نظرسنجی‌های مختلف در فیسبوک و اینستاگرام نشان می‌دهد که تعداد لایک، تأثیر زیادی در لایک‌کردن دیگر کاربران و توجه به ‍‌پست‌های منتشرشده داشته است و بسیاری از کاربران به دلیل تعداد لایک کم، ‍‌پست‌های‌شان را ‍‌حذف می‌کنند.

دیدگاه شما درباره‌ی حذف نمایش تعداد لایک‌ها در اینستاگرام و فیسبوک چیست؟

محمدمهدی مومنی

چندین سال هستش که به صورت حرفه ای و جدی وارد فضای مجازی و کسب و کار اینترنتی شدم.علاقه زیادی به کسب و کارهای اینترنتی دارم و در این چند سال تجربیات زیادی در زمینه های مختلف از جمله تخصص کامل وردپرس،سئو،دیجیتال مارکتینگ،طراحی سایت و ... کسب کردم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا