چگونه یک مقاله سئوشده بنویسم؟
چگونه یک مقاله سئو شده بنویسم؟ یکی از سوالات پر تکرار تولیدکنندگان محتوا آنلاین و مدیران کسب وکارهای اینترنتی است. گوگل دائماً الگوریتمهای جستجوی خود را تغییر میدهد. مقاله سئوشده
برای اطمینان از به دست آوردن رتبههای برتر نتایج گوگل باید از تاکتیکهای امروز فراتر روید. بر روی استراتژیهای بلندمدت تمرکز کنید. یکی از خطمشیهای گوگل که همیشه به آن توجه خاصی داشته است تولید محتوای باکیفیت هست.
تولید مقاله باکیفیت که مخاطب به آن نیاز داشته باشد میتواند باعث رشد سریع رتبه سایت در گوگل شود. بازدیدکننده آن را با دوستان خود به اشتراک میگذارد؛ و این خود بهترین تبلیغ برای کسب وکار آنلاین است.
درک کار موتورهای جستجو برای ایجاد موقعیت وبسایت اهمیت زیادی دارد، شما باید برخی از تاکتیکهای اثبات شده گوگل را برای ارتقا رتبه وبسایت پیاده سازی کنید. قاله سئوشده
این مقاله راهنمای شما برای بالا بردن رتبه مقالات خود در گوگل است. مقاله سئوشده
بهینهسازی برای کلمات کلیدی
اولین و شاید مهمترین قسمت در استراتژی سئو، بهینهسازی محتوا بر اساس کلمات کلیدی مناسب است.
کلمات کلیدی از اهمیت بالایی برخوردارند، توصیه میکنم این قسمت را با دقت مطالعه نمایید.
کلمات کلیدی چیست؟ همان کلمات و جملاتی که کاربر در کادر جستجوی گوگل وارد میکند و توسط آن به سایت ما یا رقیبانمان هدایت میشود.
کدام کلمات کلیدی برای مقالات ما مناسبترند؟
قبل از نوشتن باید بررسیهایی انجام شود و نتایج این بررسی مبنای نوشتن محتوای ما قرار گیرد.
باید بدانیم برای کدام کلمات کلیدی باید رتبه کسب کنیم. من توصیه میکنم قبل از انجام هر کاری در سئو، بررسی اولیه انجام شود تا از هدر رفتن زمان و زحماتمان اطمینان حاصل کنیم.
در عنوان مقاله از کلمات کلیدی استفاده شود
اولین و اساسیترین راه برای بهینهسازی مقالات قرار دادن کلمات کلیدی در عنوان اس
وقتی کلمات کلیدی در عنوان قرار میگیرند احتمال اینکه مقاله رتبهخوبی به دست بیاورد خیلی زیاد میشود.
به تصویر زیر توجه کنید. در گوگل درباره نحوه انتخاب لباس ورزشی جستجو شده است:
تکرار کلمات کلیدی در متن مقاله
پر کردن متن با کلمات کلیدی یکی از تکنیکهای قدیمی سئو است، اما من آن را توصیه نمیکنم.
ما مقاله را برای انسانها مینویسیم نه ماشین. در متن اگر فرصتی پیش آمد از کلمات کلیدی استفاده کنید. نسبت استفاده بهتر است از ۲ تا ۵ درصد باشد و نه بیشتر، چون شاید مورد مرحمت گوگل قرارگرفته و جریمه شوید.مقاله سئوشده
دوباره تکرار میکنم ما برای انسانها مینویسیم نه کامپیوتر، متن باید رسا و روان باشد. متن را با کلمات کلیدی بمباران نکنید.
استفاده از کلمات کلیدی LSI
یکی از پیشرفتهترین تکنیکهای کسب رتبه برای مقالات استفاده از کلمات کلیدی (LSI (Latent semantic analysis به فارسی آنالیز پنهان مفهومی است.LSI به چه معناست؟
یعنی ما از کلماتی مرتبط با کلمات کلیدی موردنظر در متن نوشتهها استفاده کنیم. این کلمات به گوگل میگوید که محتوای ما مرتبط با موضوع در دست است و باعث افزایش رتبه ما در گوگل میشود.
برای پیدا کردن این کلمات به پایین نتیجه جستجوهای گوگل بروید. وقتی در گوگل کلمه یا موضوعی را جستجو میکنیم گوگل موضوعات مرتبط را نیز پیشنهاد میدهد.
از کلمات کلیدی در تگهای H۲ یا H۳ استفاده کنید
بهترین مقالات به بخشهای مختلف تحت عنوانهای خاص تقسیم میشوند.
قرار دادن کلمات کلیدی در عنوانهای H۲ , H۳ باعث جلبتوجه گوگل به بخشهای مختلف متن مقاله میشود.
بهینه کردن محتوا
گوگل دائماً الگوریتمهای جستجوی خود را تغییر میدهد.
برای اطمینان از به دست آوردن رتبههای برتر نتایج گوگل باید از تاکتیکهای امروز فراتر روید. بروی استراتژیهای بلندمدت تمرکز کنید.
یکی از خطمشیهای گوگل که همیشه به آن توجه خاصی داشته است تولید محتوای باکیفیت هست.مقاله سئوشده
تولید مقاله باکیفیت که مخاطب به آن نیاز داشته باشد میتواند باعث رشد سریع رتبه سایت در گوگل شود.
سه نکته طلایی که با رعایت آنها مقاله شما همیشه در صفحه اول گوگل خواهد بود:
طول مقالات
گوگل عاشق مقالات طولانی است. اگر به مقالات برتر هر حوزه در گوگل نگاه کنید تقریباً اکثر مقالات بیشتر از ۱۰۰۰ کلمه طول دارند.
آیا میخواهید مقالات شما با سرعت در جستجوهای گوگل نمایش داده شود؟ من توصیه میکنم طول مقالات از ۱۲۰۰ تا ۲۰۰۰ کلمه باشد.
البته بسته به نوع محتوا و میزان اهمیت سئوی مقالات این تعداد قابل تغییر است.
مقاله باید قابلخواندن باشد
ما برای انسانها مینویسیم و اگر آنها قادر به دریافت پیغام ما نباشند کسبوکارمان با شکست مواجه خواهد شد.
بازدیدکننده سایت باید بتوانند مقالات سایت را بخوانند. در نوشتن مقالات سعی کنید که پاراگراف کوتاه باشد. جملات طوری نوشته شوند که خواننده با خواندن آن خسته نشود.
گوگل به قابلیت خوانده شدن مقاله توجه بسیاری دارد.
برای خوانا شدن مقالات میتوانید از فونتهای استاندارد استفاده کنید. سایت فونت ایران یکی از سایتهای ارائهکننده فونتهای استاندارد است.
رعایت نیمفاصلههای بین کلمات میتواند به خوانا شدن بیشتر متن مقالات کمک زیادی بکند. برای ویرایش مقالات میتوانید از نرم افزار ویراستار ورد کمک بگیرید.
مقالات را بهطور منظم بهروز کنید:
جهان بهطور مداوم در حال تغییر است و گوگل به کاربران خود محتواهای بهروزتری ارائه میدهد. برای بهبود نتایج مقالات در گوگل، باید آنها را بهصورت منظم بهروز کنیم.
این کار واقعاً دشوار نیست. فقط هر بار به مقالات خود در وردپرس محتویاتی اضافه کنید.
هر بار که مقاله بهروز میشود باعث توجه گوگل به مقاله میشود. در جستجوهای گوگل تاریخ آخرین ویرایش نمایش داده میشود، بازدیدکننده گمان میکند مقاله تازه انتشار پیداکرده است. هرچند شاید تاریخ انتشار مقاله یک سال قبلتر بوده است.
مقاله تصویر بالا در نتایج گوگل براینحوه انتخاب لباس ورزشی رتبه چهار را دارد. تاریخ انتشار و آخرین بروزرسانی در تصویر نمایان است.
عوامل فنی برای سئو مقالات سایت
عوامل قابلرؤیت در رتبهبندی محتویات را باهم بررسی کردیم. در ادامه به بررسی عوامل پشتصحنه برای بهبود رتبه مقالات سایت در گوگل میپردازیم. با بهبود این عوامل شما میتوانید رتبهبندی مقاله خود را در گوگل افزایش دهید. مقاله سئوشده
آدرس مقاله باید خوانا و شامل کلمات کلیدی باشد
بخشی از محتوای فراموششده شما URL (آدرس مقاله) است. بیشتر مدیران و تولیدکنندگان محتوای وبسایتها به آدرس مقالات توجه نمیکنند. آدرس مقالات توسط گوگل و بازدیدکننده موردتوجه قرار میگیرد.
آدرسدهی به شکل زیر هیچ کمکی به رتبه مقاله در گوگل نمیکند، همچنین برای بازدیدکننده نیز خوشایند نیست.
www.sitename.com/article-id-۱۷۵۸۳۷۹۵۸.html
یک مقاله باید دارای یک آدرس خوانا و مشخص باشد. آدرس مشخص نشاندهنده موضوع مقاله است.
برای ویراش آدرس مقاله در وردپرس در زیر عنوان مقاله قسمت پیوند یکتا را ویرایش میکنیم.
دو مزیت مهم بهینهسازی آدرس مقاله که به بالابردن رتبه مقاله کمک میکند:
اول: گوگل میتواند کلمات کلیدی را در URL پیدا کرده و براساس آنها رتبه مقالات افزایش دهد.
دوم: کاربران روی لینکهای خوانا و مشخص بیشتر کلیک میکنند و این خود باعث افزایش نرخ کلیک مقاله در گوگل میشود.
توضیحات متا
یک سری توضیحات ۱۵۵ کاراکتری که خلاصهای از محتوای مقاله است. معمولا در زیر لینک آبی نتایج گوگل نمایش داده میشود.
اگر توضیح متا را به گوگل ارائه ندهید گوگل خود یک قطعه تصادفی از مقاله را نمایش میدهد. معمولاً این پیغامی نیست که شما میخواهید درباره مقاله خود به کاربر بدهید پس باید آن را شخصیسازی کنید.
در زیر به نمونههایی از توضیحات Meta خوب توجه کنید.
بهترین راه ایجاد توضیحات متا برای مقاله استفاده از افزونه Yoast SEO plugin در وردپرس است. شما با این افزونه میتوانید عنوان و آدرس مقاله را هم مدیریت کنید.
با این افزونه نیازی به تغییر در کدهای سایت ندارید و بهآسانی میتوانید متن موردنظر خود را بهعنوان توضیح متا قرار دهید.
بهینهسازی تصاویر
تصاویر نقش اثرگذاری در جذب مخاطب به خواندن مقاله شما دارند. با تصاویر مفاهیم بهتر در ذهن مخاطب نقش میبندد.
اگر تصاویر بهینهسازی نشده باشند میتواند تأثیر منفی بر سئو سایت داشته باشد.
حتی اگر یک یا ۲ تصویر در مقاله دارید آنها برای نتایج بهتر سئو بهینهسازی کنید.
با رعایت ۳ نکته تصاویر شما برای سئو آماده میشود:
حجم تصویر:
حجم تصویر باید به گونه باشد که در سرعتبالا آمدن سایت اختلال ایجاد نکند. برای این کار میتوانید از نرمافزار فتوشاپ کمک بگیرید.
برای کاهش حجم تصاویر در فتوشاپ:
اندازه تصویر را تغییر دهید:
برای تغییر اندازه تصاویر در فتوشاپ به آدرس زیر بروید:
Image -> Imagesize ->تغییر اندازه تصویر بر اساس پیکسل
برای ذخیره تصاویر میتوانید از
File -> Export -> SaveForWeb
در زیر تصویر اندازه تصویر نوشته است. شما میتوانید با تغییر کیفیت تصویر حجم موردنظر خود را به بروی تصویر اعمال کنید.
تغییر نام تصاویر:
قبل از آپلود تصویر نام آن را تغییر دهید. سعی کنید در نام تصاویر از کلمات کلیدی مربوط به محتوای مقاله استفاده کنید. مقاله سئوشده
alt text:
برای alt text یک توضیح مختصر درباره موضوع مقاله بنویسید. این کار را در هنگام اضافه کردن تصویر به مقاله در وردپرس بهراحتی میتوان انجام داد.
لینکها را بهبود ببخشید
یکی از قویترین استراتژیها برای گرفتن رتبههای برتر گوگل، لینکهایی است که به مقالات شما منجر میشود.
در زیر به چند نکته برای بهبود لینکها اشاره خواهیم کرد:
محتویات خود را به دیگران تبلیغ کنید:
بهترین راه برای بالا بردن رتبه مقاله در موتورهای جستجو، گرفتن لینک از سایتهای دیگر به مقاله شماست.
به هر میزان که از منابع دیگر اینترنت به مقاله شما لینک شده باشد مقاله شما در جایگاه اول جستجوهای گوگل بیرقیبتر خواهد بود.
به نظر من بهترین راه گسترش محتویات خود در سطح وب است. برای این کار شما در مقالات لینک سایتهای مرتبط با محتویات خود قرار دهید. میتوانید بهعنوان منبع آنها را داخل متن مقاله معرفی کنید.
انجام این کار روابط شمارا با مدیر سایتهای پیوند دادهشده بهبود میبخشد؛ و این خود باعث ایجاد لینکهای طبیعی به مقالات شما توسط آنها میشود.
سایت Red Web Design نیز این نوع تبادل لینک را به عنوان سومین گزینه معرفی کرده است.
لینکهای داخلی بیشتر
راحتترین و سادهترین راه بهبود لینکها به مقالات این است که آنها را بهصورت داخلی انجام دهید. درحالیکه متقاعد کردن دیگران به لینک دادن به محتویات شما دشوار است میتوانید آن را بهصورت رایگان به سایت خود انجام دهید.
بزرگترین مزیت این کار این است که گوگل بهراحتی سایت را زیرورو کرده و بهترین محتویات را برای ارائه به بازدیدکننده پیدا میکند.
با استفاده از کلمات کلیدی در لینکهای داخلی به گوگل میگوید که محتویات سایت شما درباره چه موضوعی است.
توصیه میکنم این کار را تا حد امکان انجام دهید. پیوند داخلی یکی از بهترین و سادهترین راهها برای افزایش رتبهبندی سایت در گوگل است.
لینکهای خراب را درست کنید:
درحالیکه استفاده از پیوندها میتواند بانی افزایش رتبه سایت باشد، لینکهای خراب دقیقاً برعکس عمل کرده و باعث کاهش رتبه سایت میشوند.
اگر در مقاله از لینک استفاده میکنید باید آن را بررسی کنید. اگر کاربر بروی لینکی خراب که صفحه مقصد آن وجود ندارد کلیک کند از ادامه خواندن مقاله منصرف میشود.مقاله سئوشده
اگر شما لینکهای خراب مقالات گذشته خود را نیز ویرایش کنید باعث بهروزرسانی مقالات و بهبود رتبه آنها خواهید شد.
برای بررسی وجود پیوندهای خراب در سایت میتوانید از سایت زیر استفاده کنید:
https://www.deadlinkchecker.com/
بعد از واردکردن آدرس سایت و یا آدرس صفحه مقاله موردنظر روی دکمه check کلیک کنید. شما میتوانید بهصورت رایگان تا ۲۰۰۰ پیوند را بررسی نمایید.
لینکهای الحاقی (Anchor text) را بهبود بدهید:
هر لینک قابل کلیک چیزی برای گفتن دارد. در لینکهای داخلی بهراحتی میتوانید از کلمات کلیدی استفاده کنید. بهجای نوشتن کلماتی، چون “اینجا را کلیک کنید”، “ادامه مقاله در ” و “خواندن مقالهای دیگر “، میتوانید نام کامل مقاله که به آن لینک داده میشود را بنویسید.
مقالات برای نمایش در موبایل نوشته شود
یکی از مهمترین عوامل رتبهبندی وبسایتها توسط گوگل نمایش صحیح وبسایت در موبایل است. بر کسی پوشیده نیست که موبایل رهبر بلامنازع وسایل الکتریکی همراه جهان است.مقاله سئوشده
تقریباً در حال حاضر تمام افرادی که با اینترنت سروکار دارند از موبایل برای انجام فعالیتهای اینترنتی خود استفاده میکنند.
اگر مقاله شما در موبایل بهخوبی به نمایش داده نشود بهطورقطع خوانندهای نخواهد داشت.
در هنگام خرید قالب برای وردپرس از نمایش صحیح سایت در موبایل توسط قالب اطمینان حاصل کنید. افزونههای بسیاری برای نمایش محتویات سایت در موبایل ارائه شده است.
افزونه AMP برای نمایش محتویات سایت در موبایل یکی از بهترینهاست.
اطمینان از سرعتبالا آمدن مقاله
اگر سرعت سایت پایین باشد احتمال نمایش سایت در نتایج گوگل پایین خواهد بود.
حتی یک ثانیه میتواند برای سرعت سایت شما حیاتی باشد و باعث ایجاد ترافیک بیشتر شود. سرعت نمایش سایت در موبایل واقعاً تأثیرگذار است.
طبق تحقیقات سایت WebCO اگر سرعت لود سایتی در موبایل ۱٫۱۰ثانیه باشد رتبه این سایت ۳۰ برابر، سرعت لود سایتی با ۱٫۱۷ ثانیه است. حتی یک قطعه کوچک ثانیه میتواند باعث چنین تفاوتی شود.
از متن فراتر روید
شما میتوانید با استفاده از انواع دیگر محتویات (تصاویر، ویدیو، اینفوگرافیک، …) نتایج حال حاضر و آینده سایت را در گوگل ارتقا دهید.
با استفاده از ویدیو در مقالات خود میتوانید ترافیک سایت را تا ۶۷ درصد افزایش دهید.
اگر میخواهید نام تجاری شما در ذهن مخاطبین بماند و آنها سریع شمارا فراموش نکنند از ویدیو و یا حتی صوت استفاده کنید.
اگر در مقاله بهغیراز متن از رسانههای دیگر برای رساندن مفهوم موضوع بهره ببرید مخاطب را با سایت خود درگیر خواهید کرد. محتویات سایت شما برای او جذاب خواهد بود. زیرا گیرایی او را افزایش خواهید داد. مقاله سئوشده
ساخت ویدیو برای مقالات و به اشتراک گذاشتن آن در سایتهایی مانند آپارات، یوتیوب و حتی شبکه اجتماعی اینستاگرام باعث ایجاد ترافیک غیرقابلباوری خواهد شد.
اشتراکگذاری در شبکههای اجتماعی
با ظهور رسانههای اجتماعی، مردم بیشتر و بیشتر میخواهند محتوای خود را با دوستان و دیگران در کانالهای رسانههای اجتماعی موردعلاقه خود به اشتراک بگذارند.
اگر در حال حاضر در سایت خود از قابلیت اشتراکگذاری در شبکههای اجتماعی استفاده نمیکنید وقت آن است که آن را اضافه کنید.
یکی از سادهترین راه استفاده از افزونه اشتراکگذاری است که دکمههای اشتراکگذاری اجتماعی را در کنار هر مقالهی وبلاگ نمایش میدهد.
نتیجهگیری:
ما با نوشتن، درصدد جواب سؤالات و نیازهای مشتریان خود و همچنین جذب مخاطب بیشتر به سایت خود هستیم.
اگر نوشتههای ما در نتایج گوگل نشان داده نشوند کار ما بیهوده خواهد بود؛ لذا هر مقالهای که در سایت قرار داده میشود باید بتواند در نتایج گوگل برای آن موضوع رتبه خوبی را به دست بیاورد.
با استفاده و اجرای استراتژیها و تاکتیکهایی که من در مقاله چگونه یک مقاله سئو شده بنویسم؟ پیشنهاد دادهام، رتبه سایت شمارا افزایش داده و مطمئناً ترافیکی سایت بهصورت چشمگیری افزایش خواهد یافت.
ترافیک بیشتر باعث ایجاد فروش، درآمد و سود بیشتری خواهد شد.