آموزشسئو

بازاریابی محتوایی

اگر به تازگی با اصطلاح بازاریابی محتوایی ( کانتنت مارکتینگ ) آشنا شده اید و یا می خواهید دانش لازم در مورد آنرا کسب نمایید این مطلب می تواند کمک بسیار خوبی به شما بکند. در ابتدا می بایست بدانیم بازاریابی محتوایی چیست و چه نقشی در سئو سایت دارد. همچنین چگونه می توان آنرا بکار برده و ورودی گوگل برای سایت را افزایش داد.

بازاریابی محتوایی چیست

بازاریابی محتوایی

کانتنت مارکتینک (Content Marketing) به معنی بازاریابی محتوایی است. در بیان ساده مجموعه اقداماتی که در قالب محتوای متنی، تصویری، صوتی و … در بستر وب و بخصوص وب سایت صورت می گیرد. در واقع همین مطلب که در حال مطالعه آن هستید بازاریابی محتوایی است. کانتنت مارکتینک با اهداف بسیاری انجام می شود که یکی از مهمترین موارد، جذب ورودی مرتبط با حوزه فعالیت سایت از موتورهای جستجوگر بخصوص گوگل است.

اهمیت کانتنت مارکتینگ

فرض کنید سایتی دارید که در حوزه هاستینگ فعالیت دارد. در این حوزه کلمات کلیدی نظیر خرید هاست ، هاست ایران و نظایر آنها بسیار رقابتی هستند. این موضوع برای همه شرکتهای فعال در حوزه هاستینگ مقدور نیست که در صفحه اول گوگل قرار بگیرند. صفحه اول گوگل تنها 10 ردیف دارد که با توجه به رقابت بالا در آن، در صورت قرارگیری در آن جایگاه نیز حفظ جایگاه بدست آمده نیز بسیار سخت است. در اینجاست که با راهکارهای کانتنت مارکتینک می توان ورودی های مرتبط قابل توجهی را از گوگل بدست آورد. البته توجه داشته باشید که موضوع ذکر شده یک مثال از صدها راهکار موجود است. اینکار علاوه بر گوگل و سایر موتورهای جستجوگر در منابع مستعدی نظیر شبکه های اجتماعی و سایت های دیگر قابل انجام است. همچنین ذکر این نکته نیز ضروری است که کانتنت مارکتینگ تنها با هدف جذب بازدیدکننده انجام نمیشود و موارد دیگری مانند افزایش کیفیت محتوایی سایت مورد بحث است.

انواع محتوای قابل تولید به منظور بازاریابی محتوایی

  • محتوای متنی مانند اخبار، آموزش، مقالات، کتابهای الکترونیکی و …
  • محتوای چندرسانه ای مانند اینفوگرافی، تصاویر، ویدئو و پادکست و …

اعتماد سازی با بازاریابی محتوایی

یکی از بهترین بازخوردهای اینکار اعتماد سازی بواسطه آموزش و افزایش آگاهی کاربران است. به اینصورت که با محتوای مفید می توان کاربر را جذب و آنرا به سیاست تعیین شده نزدیک کرد. طبق بررسی های انجام شده در حدود 86 درصد از کسب و کارها از عامل کانتنت مارکتینک بصورت مستقیم بهره می برند.

استراتژی تولید محتوا

مهمترین بخش کار داشتن استراتژی مناسب برای تولید محتواست. در غیر اینصورت نمی توان نتیجه مورد انتظار را بدست آورد. تعیین استراتژی مناسب اصول و قواعدی دارد که در زیر به آنها اشاره شده است:

  1. تعیین شاخه های مورد فعالیت
  2. مطالعه و بررسی نیاز کاربران
  3. تعیین عناوین محبوب و تاثیرگذار
  4. تولید محتوای باکیفیت و کاربرپسند
  5. به اشتراک گذاری و ترغیب کاربران
  6. بروزرسانی محتوا به منظور حفظ طراوت

تاثیر بازاریابی محتوایی در سئو

بازاریابی محتوایی

یکی از مواردی که گوگل همواره بر آن تاکید دارد محتواست. گوگل اعتقاد دارد سایت های مفید، دارای محتوای موثر و باکیفیت هستند. بقول معروف محتوا پادشاه است! طبق بررسی های انجام شده بازاریابی محتوایی یک ضرورت به حساب می آید. مگر اینکه برای شما مهم نباشد که کاربران خود را حفظ کرده و همچنین کاربران جدیدی را جذب کنید!

صادق محمدزاده

حدود 5 سال است که بــصورت تخصـصی و حـرفه ای در حـوزه سئو و بهینه سازی سایت فعالیت مـی کند و تجربه همکاری با ده ها رسانه بزرگ اینترنتی را در کارنامه خود دارد. صادق سالـــهاست که یکی از بـرتـرین ها در زمینه تولید محتوای حرفه ای مطابق با الگوریتم های موتورهای جستجوگر در کشور است. همچنین حدود 2 سال است که بصورت جدی پروژه های سئو و بهینه سازی مجموعه بیست اسکریپت را مدیریت می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا