امنیتآموزش

دو راه ساده برای افزایش امنیت اندروید

اکنون امنیت تلفن‌همراه تبدیل به مسئله مهمی شده است؛ بیشتر ما در تلفن‌های خود زندگی می‌کنیم؛ اطلاعات مالی، قرارهای ملاقات در تقویم و عکس‌های خانوادگی ما بیشتر در دستگاه‌های تلفن همراه ما ذخیره می‌شوند. اما با دو روش زیر می‌توانید تا میزان امنیت موبایل اندرویدی خود را افزایش دهید.امنیت اندروید

از یک لاک‌اسکرین ایمن استفاده کنید

دو راه ساده برای افزایش امنیت اندروید

اگر از یک لاک‌اسکرین امن استفاده نمی‌کنید، وقت آن رسیده است که آن را تغییر دهید. این اولین خط دفاعی شما برای حفظ امنیت گوشی‌تان است.

در حالی که نوع قفل صفحه نمایش بستگی به شرکت‌های تولید کننده آن دارد و هرشرکت به روش خود قفلی را طراحی کرده است، اما مسیر کلی برای پیدا کردن تنظیمات قفل صفحه نمایش به شکل زیر است: امنیت اندروید

  • Settings > Security > Screen Lock

همانطور که گفته شد مسیر پیدا کردن تنظیمات قفل صفحه‌نمایش ممکن است در جزئیات کمی متفاوت باشد. فراموش نکنید که اگر تلفن همراه شما دارای اسکنر اثر انگشت است، بهتر است تلفن‌همراه خود را توسط آن ایمن کنید.

اطمینان حاصل کنید که گزینه Find My Phone روشن است

دو راه ساده برای افزایش امنیت اندروید

از دست دادن تلفن خود یک حس غم‌انگیز است، بنابراین بهتر است یک راه برای ردیابی آن از قبل تنظیم کنید و در بدترین شرایط هم اگر نتوانستید تلفن همراه خود را پس بگیرید، حداقل قادر باشید آن را از راه دور دوباره تنظیم کنید و یا آن را به تنظیمات کارخانه بازگردانید تا اطلاعات شخصی شما در اختیار کسی قرار نگیرد.

خوشبختانه گوگل یک سیستم ردیابی از راه دور را در تمام گوشی‌های اندرویدی تعبیه کرده است که با نام Find My Phone شناخته می‌شود و بایستی به‌طور پیش‌فرض در تمام تلفن‌های همراه مدرن اندرویدی فعال باشد اما می‌توانید برای اطمینان روشن بود آن را از مسیر زیر چک کنید:

  • Settings > Google > Security > Find My Phone

اگر در هر زمانی تلفن‌همراه خود را گم کردید یا آن را از شما دزدیدند، می‌توانید به‌سرعت به نزدیک‌ترین مرورگر وارد شوید و در گوگل عبارت Find My Phone را جستجو کنید تا بتوانید از این طریق موقعیت گوشی خود را مشخص کنید یا تنظیمات دیگری را به‌روی آن اعمال کنید.

محمدمهدی مومنی

چندین سال هستش که به صورت حرفه ای و جدی وارد فضای مجازی و کسب و کار اینترنتی شدم.علاقه زیادی به کسب و کارهای اینترنتی دارم و در این چند سال تجربیات زیادی در زمینه های مختلف از جمله تخصص کامل وردپرس،سئو،دیجیتال مارکتینگ،طراحی سایت و ... کسب کردم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا