آموزش

آموزش نحوه شارژ کردن سیم کارت همراه اول

همراه اول اولین اپراتوری بود که فعالیت خود را در ایران آغاز کرد و هم اکنون با گذشت بیش از دو دهه به عنوان بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور فعالیت دارد که از نظر تعداد مشترکین نیز در صدر است. چند سالی است که خدمات همراه اول توسعه یافته و با ارائه خدمات مختلفی مانند اینترنت پر سرعت نسل 4G و قابلیت‌هایی که به صورت دوره‌ای ارائه میکند در خدمت مشترکین خود است. این اپراتور نیز مانند سایر اپراتورها سیم کارت اعتباری ارائه می‌کند که با شارژ سیم کارت همراه اول می‌توانید اعتبار خود را افزایش داده و از خدمات اینترنتی، تماس تلفنی، پیامک و… استفاده کنید. در این آموزش قصد دارم به معرفی روش‌های مختلفی که برای شارژ همراه اول مورد استفاده قرار می‌گیرد بپردازم. در نهایت نیز به معرفی نحوه اطلاع از شارژ همراه اول و خرید شارژ به روش مستقیم خواهم پرداخت.

آموزش نحوه شارژ همراه اول

درست مشابه سیم کارت‌های ایرانسل و رایتل، همراه اول نیز از روش مرسوم کد USSD برای شارژ سیم کارت استفاده می‌کند که با وارد کردن رمز شارژ توسط کد USSD قادر به شارژ سیم کارت همراه اول خود خواهید بود. یا اینکه می‌توانید با استفاده از خدمات شارژ مستقیم همراه اول نیز سیم کارت همراه اول خود را شارژ کرده و علاوه بر آن نیز از بسته‌های اینترنت همراه اول برای خدمات اینترنتی، تماس تلفنی و پیامکی استفاده کنید.

برای شارژ سیم کارت همراه اول کافی است با استفاده از کد #رمز شارژ 15 رقمی#*140* سیم کارت خود را شارژ کنید. برای این منظور ابتدا دکمه ستاره، سپس کد 140 و بعد از آن ستاره-مربع را وارد کنید. حال شماره سریال 15 رقمی شارژ خریداری شده خود را وارد کرده و در نهایت مربع را انتخاب کرده و با زدن دکمه تماس یا OK کد USSD برای شارژ کردن سیم کارت همراه اول را اجرا کنید. چند ثانیه که منتظر بمانید خواهید دید که سیم کارت شما در صورت صحیح وارد کردن شماره سریال شارژ خواهد شد.

در صورتی که مشکلی در نحوه شارژ همراه اول نیز داشتید کافی است با شماره 9990 از طریق خطوط همراه اول و شماره گیری 09129990 از طریق سایر خطور با پشتیبانی همراه اول تماس گرفته و مشکل خود را با کارشناس پشتیبانی در میان بگذارید.

نحوه اطلاع از شارژ همراه اول

بعد از شارژ سیم کارت همراه اول حال برای اینکه بدانید اعتبار باقیمانده شما چقدر است و از باقیمانده شارژ سیم کارت خود مطلع شوید، نیز کافی است کد دستوری #11*140* را از طریق سیم کارت همراه اول خود شماره گیری کرده و چند لحظه منتظر بمانید تا اعتبار شما اعلام شود. همچنین میتوانید با شماره گیری 9990 یا 444 از طریق شماره همراه اول خود یا تماس با شماره تلفن 09129990 با ورود به سیستم پشتیبانی همراه اول توسط شماره‌ای که از آن استفاده می‌کنید از باقیمانده اعتبار با استفاده از سیستم گویا مطلع شوید.

نحوه شارژ مستقیم همراه اول

بهترین روش برای شارژ کردن سیم کارت همراه اول و هر سیم کارت دیگری استفاده از روش شارژ مستقیم است. در این روش نیازی به وارد کردن شماره سریال ندارید و به راحتی می‌توانید با تعیین مبلغ شارژ و وارد کردن اطلاعات کارت بانکی خود سیم کارت را شارژ کرده و علاوه بر این از خدماتی مثل شرکت در قرعه کشی نیز بهره‌مند شوید. در این روش سرویس‌های مختلفی مانند شارژ مستقیم همراه اول بانک ملت یا استفاده از اپلیکیشن‌هایی مانند سکه وجود دارند که می‌توانید بسته به انتخاب خود از آنها استفاده کنید.

در همین زمینه بخوانید، آموزش نحوه شارژ کردن سیم کارت رایتل

یکی از این سرویس‌ها استفاده از کد USSD خود همراه اول با شماره گیری #1* است که می‌توانید از خدمات خرید شارژ و بسته‌های اینترنت و مکالمه استفاده کنید. یا اینکه می‌توانید روی دکمه زیر کلیک کرده و با رفتن به فروشگاه همراه اول از خدمات شارژ مستقیم همراه اول استفاده کنید.

 خرید شارژ همراه اول

کد شارژ شگفت انگیز همراه اول

همراه اول نیز مانند سایر اپراتورها پس از مدتی امکانی را با عنوان شارژ فوق العاده همراه اول راه‌اندازی کرده است که به کمک این روش می‌توانید هنگام شارژ سیم کارت خود از شارژ هدیه استفاده کنید. برای استفاده از شارژ فوق العاده همراه اول می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید.

  • در صورتی که شماره سریال شارژ خود را از طریق شماره گیری #2*1*1* وارد کنید می‌توانید سیم کارت خود را با شارژ هدیه مدت دار شارژ کنید.
  • در صورتی که شماره سریال شارژ خود را به صورت #کد شارژ همراه اول*142* وارد کنید می‌توانید از شارژ هدیه مدت دار استفاده کنید.

شارژ هدیه‌ای که با استفاده از شارژ فوق العاده دریافت می‌کنید بر اساس جدول زیر بوده و باید حتما در زمان تعیین شده شارژ هدیه را مصرف کنید، در غیر این صورت شارژ هدیه منقضی شده و از دست خواهد رفت.

آموزش نحوه شارژ کردن سیم کارت همراه اول

امیدوارم این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشد و به کمک آن بتوانید با نحوه شارژ همراه اول آشنا شده و سیم کارت همراه اول خود را شارژ کنید. در صورتی که در رابطه با این آموزش و نحوه اطلاع از شارژ همراه اول سوال یا مشکلی داشتید در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید.

محمدمهدی مومنی

چندین سال هستش که به صورت حرفه ای و جدی وارد فضای مجازی و کسب و کار اینترنتی شدم.علاقه زیادی به کسب و کارهای اینترنتی دارم و در این چند سال تجربیات زیادی در زمینه های مختلف از جمله تخصص کامل وردپرس،سئو،دیجیتال مارکتینگ،طراحی سایت و ... کسب کردم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا