آموزششبکه های اجتماعی

آموزش گرفتن تیک آبی اکانت اینستاگرام

امروزه با گسترش روز افزون استفاده کنندگان از رسانه‌های اجتماعی، اینکه بتوان اکانت رسمی یک برند یا شخص مشهور را از سایر اکانت‌های فیک و تقلبی شناسایی کرد کمی دشوار است. به همین دلیل قابلیت Verified Badge در اکثر شبکه‌های اجتماعی به وجود آمد که توسط آن با استفاده از یک تیک آبی می‌توان دانست که کدام اکانت، اکانت رسمی شخص یا برند مورد نظر است. نحوه گرفتن تیک آبی اینستاگرام برای خیلی از افراد جای سوال دارد و معمولا به دنبال این هستند که بدانند چگونه اکانت خود را در اینستاگرام تایید کنند. تا همین سال پیش این قابلیت به روش‌های دیگری انجام می‌گرفت که افرادی برای رسمی کردن اکانت اینستاگرام و گرفتن Verified Badge هزینه بالایی را از کسی که به دنبال رسمی کردن اکانت اینستاگرام بود دریافت می‌کردند.

حال اگر این سوال هم برای شما پیش آمده که چگونه تیک آبی اینستاگرام رو بگیریم تا انتهای این مقاله همراه باشید تا به معرفی شرایط تیک آبی اینستاگرام بپردازم و بر اساس این شرایط اگر هر یک از موارد مورد نظر در اکانت شما وجود داشت اکانت اینستاگرام خود را رسمی کنید.

آموزش گرفتن تیک آبی اکانت اینستاگرامتیک آبی اینستاگرام (Verified Badge) چیست؟

تیک آبی یا همان Verified Badge شامل یک تصویر مشابه نمونه روبه‌رو است که در کنار نام پروفایل نمایش داده می‌شود و نشان از رسمی بودن یک اکانت شبکه اجتماعی دارد. در هر اکانتی که این تصویر به صورت یک تیک آبی رنگ وجود داشته باشد، به این معنی است که فرد یا برند مورد نظر درخواستی را برای رسمی کردن اکانت برای اینستاگرام انجام داده است که برای رسمی کردن اکانت اینستاگرام از شما اطلاعاتی همچون نام، زمینه فعالیت و تصویر پاسپورت، گواهینامه یا هر مدرک هویتی که نشان دهد اکانت شما رسمی است اخذ خواهد شد. بنابراین در حالتی که برای یک فرد یا برند چندین اکانت وجود داشته باشد که نتوان اکانت رسمی را از اکانت فیک تشخیص داد یک راهکار مناسب خواهد بود. اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر و فیسبوک نیز از این قابلیت برای نشان دادن اینکه اکانت مورد نظر رسمی است استفاده می‌کنند. پس میتوان گفت که داشتن تیک آبی اینستاگرام نشان دهنده معتبر بودن اکانت است که مدیریت اکانت به صورت رسمی درخواستی را برای گرفتن تیک آبی پروفایل اینستاگرام ارسال کرده است. پس اگر شما هم قصد گرفتن تیک آبی اینستا هستید در ادامه به معرفی شرایط تیک آبی اینستاگرام می‌پردازم.

شرایط تیک آبی اینستاگرام

برای گرفتن تیک آبی در اینستاگرام شرایط پیچیده و تقریبا سختی وجود دارد. در صورتی که اکانت شما فاقد این شرایط باشد درخواست شما مبنی بر رسمی کردن اکانت مورد تایید قرار نخواهد گرفت و تا یک ماه از رد صلاحیت گرفتن تیک آبی برای اکانت تایید شده اینستاگرام را نخواهید داشت. پس قبل از اینکه درخواستی را برای رسمی کردن اکانت اینستاگرام ارسال کنید باید نکات زیر را در نظر بگیرید.

  • اولین شرط لازم این است که اکانت شما باید اعتبار داشته باشد. یعنی اکانت شما معتبر به یک شخص یا برندی باشد که معتبر است. با این حساب گرفتن تیک آبی اینستاگرام برای اکانت‌هایی که جنبه تفریحی و قرار دادن مطالب زرد را دارند فراهم نیست.
  • دومین شرط لازم برای اکانت تایید شده اینستاگرام این است که اکانت شما منحصر به فرد باشد. یعنی اکانتی که تایید می‌کنید متعلق به شما و کسب و کارتان باشد. اگر چندین اکانت داشته باشید، صرفا یکی از اکانت‌ها تایید شده و تیک آبی اینستاگرام را دریافت خواهند کرد.
  • سومین شرط لازم برای اکانت تایید شده اینستاگرام این است که اکانت شما کامل بوده و اطلاعاتی از جمله نام، بیوگرافی، تصویر پروفایل و… برای سایرین قابل مشاهده باشد. همچنین لازم است که برای گرفتن تیک ابی اینستا حداقل یک پست را داشته باشید.
  • و در نهایت چهارمین شرط لازم برای اکانت تایید شده اینستاگرام این است که اکانت شما شناخته شده باشد و توسط سایر افراد جستجو شده و فعالیت زیادی داشته باشید.

بعد از اینکه هر یک از شرایط بالا را داشته باشید می‌توانید درخواست خود را مبنی بر درخواست تایید رسمی اکانت اینستاگرام برای بخش پشتیبانی اینستاگرام ارسال کنید تا بر اساس شرایط بالا بررسی شده و اگر همه شرایط را داشته باشید اکانت شما تایید شود.

نحوه گرفتن تیک آبی اینستاگرام

برای گرفتن تیک آبی اینستاگرام ابتدا برنامه اینستاگرام را اجرا کرده و سپس به صفحه پروفایل خود مراجعه کنید.

آموزش گرفتن تیک آبی اکانت اینستاگرام

حال مشابه تصویر فوق به صفحه تنظیمات رفته و گزینه Request Verification را برای ارسال درخواست رسمی کردن اکانت اینستاگرام به منظور Get Verified on Instagram in Bio and Story انتخاب کنید.

آموزش گرفتن تیک آبی اکانت اینستاگرام

در این صورت پنجره‌ای مشابه تصویر زیر برای شما نمایش داده خواهد شد که باید اطلاعات برند یا کسب و کار آنلاین خود را بر اساس توضیحاتی که در ادامه شرح خواهم داد درج کنید.

آموزش گرفتن تیک آبی اکانت اینستاگرام

حال همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید ابتدا آی‌دی شما در فیلد Username نمایش داده خواهد شد که باید بررسی کرده و ببینید که دقیقا همان آی‌دی باشد که قصد رسمی کردن اکانت اینستاگرام را برای آن دارید. سپس در فیلد دوم که با عنوان Full Name قرار دارد، لازم است که نام کامل خود را وارد کنید. دقت کنید که این نام باید مطابق با همان چیزی باشد که در مدارک هویتی شما مانند گواهینامه رانندگی یا پاسپورت درج شده باشد. در نهایت لازم است روی گزینه Choose File که در مقابل گزینه Please attach a photo of your ID کلیک کرده و تصویر شناسنامه، گذرنامه یا گواهینامه رانندگی خود را انتخاب کنید. برای ما که در ایران زندگی می‌کنیم لازم است که از پاسپورت برای این کار استفاده شود.

در نهایت بعد از پر کردن کلیه این فیلدها کافی است روی دکمه Send کلیک کرده و چند روزی منتظر بمانید تا درخواست شما توسط واحد پشتیبانی اینستاگرام بررسی شود. بعد از اینکه درخواست شما بررسی شد، چه درخواست شما تایید شود و چه رد شود به صورت هشدار پیغامی در صفحه نوتیفیکیشن برای شما ارسال خواهد شد که با مشاهده آن می‌توانید ببینید که نتیجه درخواست رسمی کردن اکانت اینستاگرام چه چیزی است.

لازم است بدانید که هیچ تضمینی وجود ندارد که Instagram درخواست شما را حتما تایید کند. چرا که نشان آبی اینستاگرام تنها برای افراد مشهور، شخصیت‌های عمومی، برندهای جهانی یا اشخاصی که نام تجاری دارند، رزرو می‌شود. بر اساس اطلاعاتی که اینستاگرام در صفحات راهنمای خود برای درخواست تیک آبی درج کرده است، بررسی درخواست تایید برای تایید صحت اکانت تنها در حالتی رخ خواهد داد که اکانت مورد نظر منحصر به فرد، کامل و برای سایر افراد قابل توجه باشد. علاوه بر این اینستاگرام تاکید دارد که اکانت تعداد فالوور بالایی داشته باشد.

امیدوارم که این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشد و به کمک آن توانسته باشید با نحوه دریافت تیک آبی اینستاگرام آشنا شوید. در صورتی که در رابطه با این آموزش و نحوه تایید رسمی اکانت اینستاگرام(Verified Badge) سوال یا مشکلی داشتید در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید.

محمدمهدی مومنی

چندین سال هستش که به صورت حرفه ای و جدی وارد فضای مجازی و کسب و کار اینترنتی شدم.علاقه زیادی به کسب و کارهای اینترنتی دارم و در این چند سال تجربیات زیادی در زمینه های مختلف از جمله تخصص کامل وردپرس،سئو،دیجیتال مارکتینگ،طراحی سایت و ... کسب کردم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا