آموزشامنیت

چگونه هکر شویم

هک و امنیت یکی از مباحث مهم و پرطرفدار در حوزه فناوری اطلاعات است. اگر علاقه مند هستید تا هک را فرا بگیرید و این سوال را دارید که چگونه هکر شویم ، در این مطلب بصورت مقدماتی و کلی روی این موضوع بحث خواهد شد. شما می توانید با اطلاعات ارائه شده در این مطلب با دید روشنی وارد دنیای هک و امنیت شوید.

هک با امنیت چه رابطه ای دارد؟

هک و امنیت گر چه به لحاظ معنی متضاد هم هستند اما همیشه به هم مرتبط هستند. هر جایی که صحبت از هک باشد امنیت نیز مطرح است و همچنین بالعکس. برای جلوگیری از هک شدن می بایست امنیت را تامین کرد و برای هک کردن نیز می بایست راه های نفوذ به موانع امنیتی را شناسایی کرد. می توان گفت امنیت بصورت مطلق وجود ندارد پس می توان نتیجه گرفت همواره بحث هک نیز مطرح است زیرا همواره امکان هک شدن برای هر سیستمی وجود دارد.

تفاوت هک آنلاین با هک آفلاین

بحث دیگری که وجود دارد این است که نمی توان گفت چون ما به اینترنت متصل نیستیم یا شبکه ما محدود و داخلی است هیچ مشکلی امنیتی ما را تهدید نمی کند. این امکان نیز وجود دارد که اطلاعات بصورت فیزیکی مورد سرقت قرار گرفته و از آنها سوء استفاده شود. در واقع هک آنلاین به روشی گفته می شود که در آن نفوذ از طریق وب انجام می شود اما در هک آفلاین نفوذ و دسترسی بصورت فیزیکی صورت می گیرد.

هک چیست و چگونه هکر شویم

هک عملی است که در آن نفوذ به یک سیستم ، سامانه ، شبکه ، سایت و … بصورت آنلاین یا آفلاین اتفاق می افتد. هک آنلاین به روشهای بسیار متعددی در سطح متنوع شبکه ها قابل انجام است. با توجه به اینکه اغلب مخاطبان این مطلب وبمسترها هستند به همین جهت در زیر به تعدادی از موارد مربوط به روشهای نفوذ و هک مرتبط اشاره شده است:

  • روش حمله بروت فورس به معنی نفوذ اجباری – Brute Force
  • روش حمله تزریق داده به سرویس اس کیو ال – SQL Injection
  • روش حمله میانبر در لینوکس – Symlink
  • روش حمله تکذیب سرویس – D-DoS
  • روش حمله فیشینگ با جعل صفحات – Phishing
  • و ده ها روش حمله دیگر …

چگونه هکر شویم

برای هکر شدن می بایست علاوه بر هک مباحث امنیت را نیز پیگیری کنید. مباحث پیشنهادی بصورت زیر است:

  • شناخت اساسی هسته سیستم عامل ها بخصوص لینوکس و ویندوز
  • شناخت زبان های برنامه نویسی تحت وب مانند ASP.NET , PHP , PERL , …
  • شناخت زبان های برنامه نویسی نرم افزاری
  • شناخت کامل مفاهیم شبکه و استاندارهای آن
  • شناخت کامل مفاهیم حافظت و لایه های امنیتی در سطوح مختلف

دسته بندی هکرها

در کل سه دسته اصلی برای هکرها وجود دارد. در برخی موارد دسته بندی متفرقه نیز صورت می گیرد اما در کل سه دسته زیر جزو دسته بندی اصلی هکرها می باشند:

  • هکر های کلاه سفید
  • هکر های کلاه سیاه
  • هکر های کلاه خاکسری

تشریح فعالیت هکر کلاه سفید

فعالیت این نوع هکرها اخلاقی و قانونی است. معمولا این هکرها به عنوان متخصص امنیت در یک سازمان، مجموعه یا شرکت یا بصورت فریلنسر مشغول به فعالیت هستند. نحوه کار هکرهای کلاه سفید به این شکل است که راه های نفوذ و مشکلات امنیتی بواسطه آنها شناسایی و راهکار آن برای رفع مشکل ارائه می شود. اگر می خواهید تخصص امنیت و هک را به عنوان تخصص و شغل انتخاب کنید بهتر است جزو این دسته باشید.

تشریح فعالیت هکر کلاه سیاه

این نوع هکرها با مقاصد بسیار خطرناک اقدام به هک می کنند. هدف آنها خصمانه بوده و به هدف سوء استفاده و آسیب انجام می شود. این نوع هکرها معمولا در بسیاری از کشورها مجرم شناخته شده و در صورت شناسایی محکوم جزایی می شوند. پیشنهاد می کنیم به هیچ عنوان وارد این دسته بندی نشوید زیرا عواقب بسیار بدی خواهد داشت.

تشریح فعالیت هکر کلاه خاکستری

این نوع هکرها روند هکرهای کلاه سیاه را طی می کنند اما با این تفاوت که مقاصد آنها سرگرمی، جلب توجه و مانند آنهاست و با اهداف خصمانه نمی باشد. در کل این نوع فعالیت نیز جرم بوده و در صورت شناسایی با فرد متخلف برخورد قانونی می شود. به همین جهت پیشنهاد می کنیم وارد این نوع دسته بندی نیز نشوید.

محمدمهدی مومنی

چندین سال هستش که به صورت حرفه ای و جدی وارد فضای مجازی و کسب و کار اینترنتی شدم.علاقه زیادی به کسب و کارهای اینترنتی دارم و در این چند سال تجربیات زیادی در زمینه های مختلف از جمله تخصص کامل وردپرس،سئو،دیجیتال مارکتینگ،طراحی سایت و ... کسب کردم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا