آموزش

۹ حقیقت جالب که باید درباره گوگل بدانید

از دوره‌ای که گوگل صرفا یک موتور جستجوگر ساده بود زمان زیادی گذشته. با این حال از ماشین‌های هوشمند تا لنزهای تماسی هوشمند- مجموعه گسترده‌ای از تولیدات این شرکت- که بگذریم هنوز هم موتور جستجو از ارکان اصلی گوگل است.

در این نوشته قصد داریم به برخی حقایق جالب درباره این شرکت اشاره کنیم.

اول از همه اگر بخواهیم گذشته و خاطرات را مرور کنیم بد نیست نگاهی بیندازیم به صفحه اصلی گوگل در سال ۱۹۹۷. صفحه‌ای که آن زمان این شکلی بود:

۹ حقیقت جالب که باید درباره گوگل بدانید

۱. بیش از ۱۰۰ میلیارد جستجو در ماه

سال ۱۹۹۸، روزی که گوگل به شکل رسمی کارش را آغاز کرد، کاربران روزانه ۵۰۰ هزار جستجو انجام می‌دادند، حالا این رقم به بیش از ۲.۳ میلیون جستجو در ثانیه رسیده است. تعداد جستجوهای این موتور عظیم جستجو در ماه به بیش از ۱۰۰ میلیارد جستجو می‌رسد.

۲. سرعت خیره کننده

بد نیست بدانید برای اعلام نتیجه هر یک از جستجوهاتان، گوگل ۲۰۰ فاکتور مختلف را در یک هشتم ثانیه بررسی می‌کند.

۳. اعتیادآورترین موتور جستجو

باید گفت مردم در سراسر نقاط جهان چنان به این موتور جستجو وابسته شده‌اند که وقتی در سال ۲۰۱۳ این سایت تنها به مدت ۵ دقیقه قطع شد، ۴۰ درصد از ترافیک اینترنت جهان کاهش یافت.

۹ حقیقت جالب که باید درباره گوگل بدانید

۴. منابع عظیم اطلاعاتی

منبع جستجوی گوگل شامل ۱۰۰ میلیون گیگابایت اطلاعات است. اگر بخواهید از این رقم تخمین عینی‌تری به دست بیاورید باید بدانید این حجم یعنی چیزی حدود ۱۰۰ هزار هارد شخصی یک ترابایتی.

۵. چندین دامین برای جلوگیری از اشتباهات

با اینکه تقریبا ۶۹ درصد از کاربرانی که از مرورگر گوگل‌کروم استفاده می‌کنند هرگز عبارت «google.com» را برای دسترسی به این سایت تایپ نمی‌کنند، این شرکت مجموعه‌ای از دامین‌ها که به اسم اصلی سایت نزدیک است در تملک خود دارد. دامین‌هایی از قبیل gooogle.com،  gogle.com، googlr.com و حتی عدد ۴۶۶۴۵۳ با پسوند دات کام.

۶. توجه به اقلیتها

گرچه گوگل محصولاتی تولید می‌کند که به کار میلیون‌ها یا حتی میلیاردها انسان می‌آید، اما در عین حال برخی از پروژه‌های مهم این شرکت صرفا گروه‌های محدود جمعیتی را در نظر دارد. به عنوان نمونه تیم جهانی‌سازی گوگل حدودا بیش از چهارسال وقت صرف کرد تا از طریق نمایندگان مردم Cherokee (قبیله ای بومی در آمریکا) بتواند این زبان را وارد موتور جستجوگر خود کند.

۷. سهم بیشتر جستجو روی موبایل

تقریبا از پاییز سال ۱۳۹۴، بیش از نیمی از جستجوهای سایت گوگل از طریق موبایل انجام شده.

۹ حقیقت جالب که باید درباره گوگل بدانید

۸. آرشیو شخصی شما در گوگل

اگر بخواهید به آرشیو دیجیتالی شخصی خود در گوگل مراجعه کنید و تک‌تک جستجوهایی که با اکانت‌تان انجام داده‌اید را بررسی کنید می‌توانید به Google.com/history مراجعه کنید.

۹. تبلیغات منبع اصلی درآمدزایی

گرچه پروژه‌های جاه‌طلبانه‌ای چون بالن اینترنتی گوگل از آگهی‌های این شرکت جذاب‌تر به نظر می‌رسند ولی باید بدانید عمده درآمد این شرکت از طریق تبلیغات تامین می‌شود. به عنوان مثال ۹۰ درصد درآمد گوگل در سال ۲۰۱۵، از طریق تبلیغات به دست آمده.

محمدمهدی مومنی

چندین سال هستش که به صورت حرفه ای و جدی وارد فضای مجازی و کسب و کار اینترنتی شدم.علاقه زیادی به کسب و کارهای اینترنتی دارم و در این چند سال تجربیات زیادی در زمینه های مختلف از جمله تخصص کامل وردپرس،سئو،دیجیتال مارکتینگ،طراحی سایت و ... کسب کردم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا