آموزش

آموزش حرفه‌ای اپلیکیشن VSCO؛ انتشار عکس

در بخش اول این آموزش با هم رابط کاربری و دوربین اپلیکیشن عکاسی VSCO را بررسی کردیم و آموختیم چگونه با دوربینVSCO عکس‌هایی زیبا و حرفه‌ای بگیریم. در بخش دوم به ابزارهای حرفه‌ای ویرایش عکس در اپلیکیشن VSCO پرداختیم و یاد گرفتیم چگونه با ترکیب فیلترهای آماده و ابزارهای ویرایش دستی VSCO عکس‌هایی با ادیت حرفه‌ای تولید کنیم. طبیعتا هر عکاسی پس از ثبت و ویرایش یک عکس تمایل دارد آن را منتشر کرده و برای دیگران به نمایش بگذارد. در بخش سوم که بخش نهایی این آموزش است قصد داریم به نحوه‌ی انتشار عکس توسط VSCO بپردازیم.

آموزش حرفه‌ای اپلیکیشن VSCO؛ انتشار عکس
Processed with VSCOcam with f2 preset

انتشار عکس روی شبکه‌های اجتماعی دیگر

عکس‌هایی را که توسط VSCO ثبت و/یا ویرایش کرده‌اید می‌توانید به‌راحتی مستقیما روی شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام، فیسبوک، توییتر و… منتشر کنید. برای این کار کافی است از منوی اصلی VSCO به آرشیو عکس‌ها (Library) وارد شوید، عکس مورد نظر را انتخاب کنید و روی آیکن نقطه‌چین در پایین راست صفحه ضربه بزنید. با این کار منویی ظاهر خواهد شد که گزینه‌ی اول آن Share است. با انتخاب Share لیست کاملی از شبکه‌های اجتماعی مختلف به نمایش در می‌آید. همچنین در صورت تمایل می‌توانید از عکس خود خروجی گرفته و آن را توسط اپلیکیشن اختصاصی هر شبکه‌ی اجتماعی منتشر کنید. برای این کار گزینه‌ی دوم منو را که در آیفون و آیپد Save to Camera Roll و در گوشی‌های اندرویدی Save to Gallery نام دارد بزنید. این گزینه یک خروجی در ابعاد کامل و با اعمال ویرایش‌ها از عکس گرفته و آن در گالری عکس‌های شما ذخیره می‌کند.

آموزش حرفه‌ای اپلیکیشن VSCO؛ انتشار عکس

انتشار عکس روی شبکه‌ی اجتماعی اختصاصی VSCO Grid

اپلیکیشن VSCO دارای یک پلتفرم اختصاصی برای انتشار عکس است که اجازه می‌دهد بهترین عکس‌های خود را برای دیگران به نمایش بگذارید و همچنین عکس‌های عکاسان دیگر را ببینید. فراموش نکنید برای آپلود کردن عکس روی شبکه‌ی اجتماعی VSCO که «گرید» (Grid) نام دارد ابتدا لازم است در VSCO ثبت‌نام کنید و یک حساب کاربری بسازید. برای این کار کافی است به منوی اصلی اپلیکیشن بروید و روی دکمه‌ی Sign In ضربه بزنید. سپس می‌توانید با دنبال کردن مراحلی که برایتان به نمایش درمی‌آید ثبت‌نام خود را کامل کرده و حساب کاربری شخصی خود را در VSCO بسازید. وقتی ثبت‌نام تمام شود نام کاربری و عکسی که برای پروفایل خود انتخاب کرده‌اید در بالای منوی اصلی ظاهر خواهند شد.

آموزش حرفه‌ای اپلیکیشن VSCO؛ انتشار عکس

برای منتشر کردن عکس روی VSCO Grid با انتخاب نام کاربری خود در منوی اصلی به صفحه‌ی پروفایل خود بروید و روی آیکن + که در سمت چپ بالای صفحه دیده می‌شود ضربه بزنید. سپس از سه گزینه‌ای که به نمایش درمی‌آید گزینه‌ی اول یا همان Grid را انتخاب کنید. با این کار آرشیو عکس‌های شما به نمایش در می‌آمد و می‌توانید با انتخاب یک عکس و زدن دکمه‌ی تیک آن را برای انتشار روی گرید آماده کنید. در صورت تمایل می‌توانید در صفحه‌ی بعدی متنی را هم به‌عنوان توضیح برای عکس تایپ کنید. درنهایت با زدن دکمه‌ی تیک در این صفحه عکس شما روی گرید آپلود خواهد شد و کاربران دیگر قادر خواهند بود آن را ببینند.

آموزش حرفه‌ای اپلیکیشن VSCO؛ انتشار عکس

البته راه ساده‌تری هم برای این کار وجود دارد. کافی است در آرشیو تصاویر پس از انتخاب عکس مورد نظر خود روی آیکنی در پایین صفحه که شبیه یک فلش است ضربه بزنید. با این کار مستقیما به صفحه‌ی انتشار وارد خواهید شد.

دیدن عکس‌های عکسان دیگر روی VSCO Grid

برای دیدن عکس‌هایی که عکاسان دیگر روی VSCO منتشر کرده‌اند از منوی اصلی گزینه‌ی Explore را انتخاب کنید. در این بخش فید عکسی شبیه به اینستاگرام به نمایش در خواهد آمد. با اسکرول کردن این فید می‌توانید به تماشای عکس‌های دیگران و کشف استعدادهای عکاسی جدید بپردازید. درصورتی‌که هنوز کسی را فالو نکرده‌اید می‌توانید کار خود را با فالو کردن تعدادی از عکسان خوب فعال در VSCO شروع کنید. برای این کار روی دکمه‌ی آدمک در سمت چپ بالای صفحه ضربه بزنید. در این بخش می‌توانید نام کاربری عکسانی را که در حال حاضر فالو می‌کنید ببینید. برای افزودن یک عکاس جدید روی دکمه‌ای که در بالای راست صفحه به شکل یک آدمک همراه با آیکن + قرار دارد ضربه بزنید. با این کار لیستی از عکاسان پیشنهادی VSCO به نمایش در خواهد آمد. با زدن دکمه‌ی + کنار نمونه عکس‌های هر عکاس می‌توانید او را فالو کنید.

آموزش حرفه‌ای اپلیکیشن VSCO؛ انتشار عکس

همچنین می‌توانید با ضربه زدن روی دکمه‌ی ذره‌بین در بالای راست صفحه‌ی اصلی Explore به جستجو در VSCO بر اساس تصاویر، نام کاربری یا «ژورنال» (Journal) بپردازید. ژورنال بخش نسبتا جدیدی است که اجازه می‌دهد عکاسان ترکیبی از متن و عکس را در فرمتی شبیه به صفحات مجله منتشر کنند.

آموزش حرفه‌ای اپلیکیشن VSCO؛ انتشار عکس

جمع‌بندی

بدون هیچ تردیدی VSCO یکی از بهترین اپلیکیشن‌های ویرایش عکس موجود است. اگر به دنبال اپلیکیشنی برای ساختن عکس‌هایی با ویرایش ظریف، زیبا و باکیفیت هستید VSCO راه‌حلی کاملا عالی است. این اپلیکیشن همچنین دوربینی با تنظیمات دستی پیشرفته و حرفه‌ای فراوان دارد. بنابراین اگر حس می‌کنید اپلیکیشن پیش‌فرض دوربین دست‌وبال شما را بسته است می‌توانید از دوربین VSCO برای به دست گرفتن کنترل گزینه‌های خلاقانه‌ی عکاسی استفاده کنید. به‌علاوه VSCO علاوه بر دوربین و ابزارهای ویرایشی به یک پلتفرم درونی انتشار عکس هم مجهز است. هرچند شبکه‌ی اجتماعی VSCO Grid در حد اینستاگرام عمومیت پیدا نکرده ولی راه بسیار خوبی است تا با کاربران دیگر VSCO در تماس باشید و توجه آن‌ها را به عکس‌های خود جلب کنید. بنابراین فکر خوبی است که هرگاه مجموعه‌ای از عکس‌های زیبا را با VSCO و گوشی موبایل ثبت و ویرایش کردید آن‌ها را با دیگران روی VSCO Grid به اشتراک بگذارید. عکاسان VSCO انجمنی شگفت‌انگیز را تشکیل داده‌اند و Grid به جایی عالی برای الهام گرفتن و کشف عکاسان با استعداد جدید تبدیل شده است.

محمدمهدی مومنی

چندین سال هستش که به صورت حرفه ای و جدی وارد فضای مجازی و کسب و کار اینترنتی شدم.علاقه زیادی به کسب و کارهای اینترنتی دارم و در این چند سال تجربیات زیادی در زمینه های مختلف از جمله تخصص کامل وردپرس،سئو،دیجیتال مارکتینگ،طراحی سایت و ... کسب کردم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا