آموزش

۵ ترفند عکاسی موبایل برای گرفتن عکس ورزشی

امروز در این مقاله قصد دارم تا اندکی در مورد عکاسی موبایل ورزشی در صحنه‌های پرتحرک صحبت کنیم. به‌طورمعمول ثبت حرکت می‌تواند حتی برای عکاسان باتجربه هم کاری چالش‌برانگیز باشد. با بیست اسکریپت مگ همراه باشید تا با هم ۵ نکته را برای ثبت عکس‌های ورزشی و اکشن بهتر با دوربین گوشی موبایل مرور کنیم.

۱. در عکاسی موبایل ورزشی به نور توجه کنید

برای عکس گرفتن از یک صحنه‌ی سریع ورزشی بدون این‌که سوژه دچار تاری شود، تلاش کنید همواره در روشن‌ترین بخش ممکن به عکاسی موبایل بپردازید. دوربین گوشی موبایل برای فریز (ثابت) کردن حرکات سریع باید از سرعت شاتر بالاتری استفاده کند و برای بالا بردن سرعت شاتر نیاز به نور کافی خواهد داشت.

۵ ترفند عکاسی موبایل برای گرفتن عکس ورزشی

۲. در عکاسی موبایل ورزشی از عکاسی پی‌درپی (Burst Mode) استفاده کنید

دوربین بسیاری از گوشی‌های هوشمند امروزی به قابلیت عکاسی پی‌درپی یا Burst Mode مجهز شده است. این قابلیت که اساسا برای عکاسی از صحنه‌های پرتحرک در نظر گرفته شده اجازه می‌دهد تعداد زیادی عکس را با سرعت زیاد به‌صورت پشت سر هم بگیرید. هدف استفاده از این قابلیت این است که شانس بیشتری برای ثبت کردن بهترین بخش یک صحنه‌ی پرتحرک داشته باشید یا حداقل یک عکس واضح در حالت مناسب به دست آورید. البته ممکن است در بین عکس‌های گرفته‌شده تعداد بیشتری عکس مناسب هم وجود داشته باشد. درهرحال می‌توانید پس از عکاسی موبایل به این روش، عکس‌هایی را که گرفته‌اید بازبینی کرده و تنها بهترین‌ آن‌ها را نگه‌دارید.

۵ ترفند عکاسی موبایل برای گرفتن عکس ورزشی

۳. در عکاسی موبایل ورزشی جهت کلی بازی را دنبال کنید

در صحنه‌های ورزشی باید انتظار هرگونه حرکت غیرمنتظره‌ای را داشته باشید. بهتر است به‌جای این‌که منتظر وارد شدن سوژه‌ها به کادر تصویر بمانید به‌طور مداوم با دوربین گوشی جهت حرکت کلی بازی را دنبال کرده و پشت سر هم عکاسی کنید. احتمالا با این شیوه شانس بیشتری برای ثبت سوژه‌ی مورد نظر خود در یک کادر چشم‌نواز خواهید داشت.

۵ ترفند عکاسی موبایل برای گرفتن عکس ورزشی

۴. در عکاسی موبایل ورزشی همیشه به فوکوس خودکار اعتماد نکنید

گاه صحنه‌های پرتحرک می‌توانند فوکوس خودکار دوربین گوشی موبایل را گمراه کنند. ممکن است هنگام عکاسی از یک سوژه‌ی متحرک فرصت کافی را برای تعیین نقطه‌ی فوکوس به‌صورت دستی نداشته باشید ولی بهتر است هرگاه قصد داشتید از یک سوژه‌ی ثابت‌تر، مانند بازیکنی که در میدان قدم می‌زند یا تماشاگری که بین خیل هواداران ثابت ایستاده، عکاسی کنید، به‌جای اتکا به فوکوس خودکار با ضربه زدن روی صفحه‌نمایش سوژه‌ی خود را به‌صورت دستی مشخص کنید. بدین ترتیب می‌توانید درحالی‌که حرکت در پس‌زمینه جریان دارد سوژه‌ی مورد نظر خود را در فوکوس کامل قرار دهید.

۵ ترفند عکاسی موبایل برای گرفتن عکس ورزشی

۵. در عکاسی موبایل ورزشی شانس خود را با حالت HDR بیازمایید

حالت HDR یا High Dynamic Range گستره‌ی پویای عکس را با ترکیب کردن خودکار سه عکس با نوردهی عادی، روشن و تیره بهبود می‌بخشد. این حالت هنگام عکاسی موبایل کمک خواهد کرد جزئیاتی را در بخش‌های پرنور و تیره‌ی عکس ثبت کنید که در حالت عادی از بین خواهند رفت. به‌طورمعمول حالت HDR چندان برای صحنه‌های پرتحرک مناسب نیست ولی در شرایط خاص ممکن است به گرفتن عکس‌های بهتر کمک کند. نکته‌ی خوب در مورد بعضی گوشی‌ها از جمله آیفون این است که می‌توانند به‌طور هم‌زمان هم نسخه‌ی عادی و هم نسخه‌ی HDR عکس را ذخیره کنند. بنابراین شاید بد نباشد هنگام عکاسی موبایل از صحنه‌های ورزشی شانس خود را با فعال کردن حالت HDR هم بیازمایید.

۵ ترفند عکاسی موبایل برای گرفتن عکس ورزشی

محمدمهدی مومنی

چندین سال هستش که به صورت حرفه ای و جدی وارد فضای مجازی و کسب و کار اینترنتی شدم.علاقه زیادی به کسب و کارهای اینترنتی دارم و در این چند سال تجربیات زیادی در زمینه های مختلف از جمله تخصص کامل وردپرس،سئو،دیجیتال مارکتینگ،طراحی سایت و ... کسب کردم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا