آموزش

انتخاب عنوان سئو ؛ مروری بر روش‌های بهبود جایگاه در گوگل

یکی از کارهای اصولی و اساسی برای داشتن یک وب سایت موفق و شناخته شده در گوگل انتخاب عنوان سئومی باشد که می تواند به شما برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل و بررسی سئو سایت کمک بسیاری کند و در واقع شانس شما را در این زمینه افزایش دهد. در ادامه این مقاله آموزشی با بیست اسکریپت مگ همراه باشید.

اینکه شما بتوانید یک محتوای مفید و جذاب را تولید نمایید برای سئو وب سایت دارای اهمیت بالایی می باشد در واقع عنوانی را که شما برای محتواهای خود انتخاب می کنید اولین چیزی است که کاربران وب سایت شما با آن مواجه می شوند و بر تصمیم گیری آن ها در جهت خواندن و یا نخواندن آن محتوا تاثیر گذار می باشد

بنابراین انتخاب عنوان سئو از اهمیت بالایی برخوردار می باشد و هر چه تمرکز شما بر روی این موضوع بیشتر باشد بدون شک عنوان بهتر و مناسب تری را می توانید انتخاب کنید. توجه داشته باشید که در انتخاب عنوان سئو بارها باید عنوان انتخاب شده را بررسی کنید تا بتوانید مناسب ترین عنوان را انتخاب کنید.

نکات نوشتن عنوان سئو

نکاتی که در نوشتن عنوان سئو باید در نظر داشته باشید به شرح ذیل می باشد که هر یک را به اختصار توضیح داده ایم.

انتخاب عنوان سئو ؛ مروری بر روش‌های بهبود جایگاه در گوگل
مروری بر روش‌های انتخاب عنوان سئو برای بهبود جایگاه در گوگل

کلمات کلیدی مقاله یا سایت خود را تحلیل و بررسی کنید

در قدم اول برای نوشتن عنوان سئو و انتخاب عنوان سئو مناسب باید به تحلیل کردن کلمات کلیدی بپردازید که قرار است از آن ها در محتوای تولید شده خود استفاده کنید.

این موضوع هیچی فرقی را از اینکه شما می خواهید برای سایت خود مقاله بنویسی و یا اینکه محصولی را بارگذاری کنید قائل نمی شود در هر دو حالت صفحات شما دارای کلمات کلیدی خاصی می باشند که شما از آنها به شکل عنوان استفاده می کنید.

برای این کار باید کلمات کلیدی مناسب و مرتبط با حیطه کاری خود را با توجه به هدفی که در نظر دارید را انتخاب کنید که برای این کار می توانید از ابزارهایی که به شما در تحلیل کلمات کلیدی کمک می کنند همچون . Google keyword analyzer tool استفاده نیز استفاده کنید.

هر مقاله و نوشته ای را که شما در وب سایت خود منتشر می کنید هدفی را دنبال می کنند بنابراین باید از کلمه کلیدی خاصی در آن ها استفاده شود. در تحلیل و بررسی که بر روی کلمات کلیدی و مقاله های خود انجام می دهید اگر اشتباه صورت گیرند نه تنها نمی توانند بر روند سئو سایت و افزایش ترافیک وب سایت شما تاثیر گذار باشد بلکه ممکن است باعث شود که وب سایت شما توسط گوگل و الگوریتم های آن جریمه نیز شود.

برای اثر گذار بودن در نوشتن عنوان سئو باید تا جایی که امکان دارد از عنوان های سئو کوتاه استفاده کنید و در عنوان سئو کلمات کلیدی اصلی نیز به کار برده شوند و همچنین کلمه را در ابتدای عنوان سئو خود قرار دهید. این ها همه نکاتی هستند که می توانند به شما برای نوشتن یک عنوان سئو مناسب کمک کنند.

کلمات کلیدی را در عنوان سئو خود به کار ببرید

از ویژگی های اصلی که باید در انتخاب عنوان سئو به آن توجه شده و آن را رعایت کنید استفاده و به کار گیری کلمات کلیدی می باشد شما بعد از اینکه کلمه کلیدی مناسب را انتخاب کردید باید در عنوان سئو از آن نیز استفاده کنید برای این کار باید سعی داشته باشید که عنوان سئو خود را تا جایی که ممکن است کوتاه انتخاب کنید. این موضوع را حتما در نظر داشته باشید که اگر کلمه کلیدی که انتخاب کرده اید از چندین بخش تشکیل شده است  به هیچ عنوان بین آن ها را با عبارت های دیگر فاصله نیندازید.

استفاده و به کار گیری از کلمات کلیدی تاثیر بسزایی در گوگل دارد و باعث این موضوع نیز می شود که کاربران در اولین برخورد با مقاله شما آشنا شده و در صورت جذاب بودن موضوع بخواهند مقاله و نوشته شما را به طور کامل مطالعه کنند.

انتخاب عنوان سئو ؛ مروری بر روش‌های بهبود جایگاه در گوگل
مروری بر روش‌های انتخاب عنوان سئو برای بهبود جایگاه در گوگل

به عنوان سئو عدد اضافه کنید

شاید برایتان جای سوال باشد که اضافه کردن عدد به عنوان سئو به چه معنایی می باشد و اصلا چه کاربردی می تواند داشته باشد. اضافه کردن عدد به عنوان سئو یک تکنیک قدیمی می باشد که تنها برای جلب نظر کاربران مورد استفاده قرار می گیرد.

برای استفاده از این تکنیک قدیمی در انتخاب عنوان سئو باید دقت بسیاری به کار گیرید زیرا زمانیکه کاربران متوجه این موضوع شوند که متن نوشته شده توسط وب سایت شما با عنوان انتخابی مغایرت دارد بدون شک اطمینانی که به شما و وب سایت شما کرده اند را از دست خواهند داد که این موضوع عواقب بدی را برای وب سایت شما در پی خواهد داشت

اصولی که در انتخاب عنوان سئو مورد توجه است

برای انتخاب عنوان سئو یک سری اصول اولویه را باید مورد توجه قرار دهید که در ادامه به چند نمونه کوتاه این این اصول اشاره کرده ایم.

  • عنوان کوتاه و حاوی کلمات کلیدی باشد
  • از تگ tittle یکبار و بین تگ head استفاده کنید
  • عنوان سئو واضح و گویا باشد
  • در املاء کلمات دقت شود که غلط املائی نداشته باشند
  • در زمان انتخاب عنوان سئو به این موضوع فکر کنید که کاربران با همین عنوان جستجو خواهند کرد
  • از کلید واژه تکراری خودداری کنید
  • از نیم فاصله استفاده نکنید
  • کلمات کلیدی مهمتر در ابتدای عنوان باشند

مقاله و نوشته هایی که شما برای آن ها زحمت کشیده اید دارای چندین عنوان می باشند یک عنوان اصلی و یک عنوان داخلی که تمامی آن ها به صورت عنوان سئو می باشند به این معنا که تکنیک های اصولی مانند استفاده و به کار گیری کلمات کلیدی در آن ها رعایت شده و یا اینکه باید رعایت شود.

عنوان هایی که شما برای سئو انتخاب می کنید باید در مکان درستی به کار برده شوند. عنوانی را که برای سئو اصلی برگزیده اید باید در title نیز مورد استفاده قرار گرفته و به کار رود.

برای هر پاراگراف که مطلب جدیدی را بیان می کنید بهترین کار این است که عنوان سئو جداگانه ای نیز در نظر گرفته شود.

این موضوع را حتما د رنظر داشته باشید که در انتخاب عنوان سئو از عناوین تکراری استفاده نکنید و تا جایی که ممکن است عنوان سئو را کوتاه در نظر بگیرید.

محمدمهدی مومنی

چندین سال هستش که به صورت حرفه ای و جدی وارد فضای مجازی و کسب و کار اینترنتی شدم.علاقه زیادی به کسب و کارهای اینترنتی دارم و در این چند سال تجربیات زیادی در زمینه های مختلف از جمله تخصص کامل وردپرس،سئو،دیجیتال مارکتینگ،طراحی سایت و ... کسب کردم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا