آموزش

چگونه تصاویر را از نتایج جستجوی خود در نوار آدرس گوگل‌ کروم حذف کنیم؟

اگر از قابلیت جدید نمایش تصاویر در نوار جست‌وجوی مرورگر گوگل کروم خوشتان نمی‌آید، می‌توانید آن را غیرفعال کنید.

جدیدترین و بهترین نسخه‌ی گوگل‌کروم تغییراتی را به وجود آورده که عموم افراد متوجه آن نمی‌شوند؛ تغییراتی نظیر اصلاح روش بارگذاری صفحات و تصاویر در مرورگر. با‌این‌حال، یکی از تغییراتی که کاربران متوجه آن خواهند‌ شد، این است که وقتی در نوار آدرس گوگل‌کروم که «Omnibox» نام دارد، عبارتی را جستجو می‌کنید، سروکله تصاویر پیدا می‌شود.

این تصاویر به لحاظ بصری به جستجوهای شما کمک می‌کنند؛ باوجوداین، فقط در دسته‌های خاصی از جستجوها ظاهر می‌شوند، نظیر جستجوی نام افراد مشهور، و البته در معرض برخی محدودیت‌های حق‌تکثیر (کپی رایت) یا حریم‌خصوصی نیز هستند. با این همه، اگر بیش از اینکه این تصاویر به کمک شما بیایند، مزاحمتان هستند، دو روش برای خاموش کردن آنها در نسخه‌ی دسکتاپ گوگل‌کروم وجود دارد.

باتوجه‌به‌اینکه این تصاویر فقط در جستجوهای گوگل در Omnibox نشان داده می‌شوند، آسان‌ترین روش این است که موتور جستجوی خود را به کلی عوض کنید. شما می توانید این کار را از بخش تنظیمات مرورگرتان انجام دهید:

  • روی آیکون سه نقطه که بالای گوگل‌کروم در سمت راست قرار‌گرفته، کلیک و Settings را انتخاب کنید.
  • در صفحه تنظیمات، تا بخش Search Engines پایین بیایید، کادر کشویی را انتخاب کنید و گزینه‌ای غیر از گوگل را انتخاب کنید.
  • اگر گزینه ای که می خواهید استفاده کنید را نمی‌یابید، گزینه‌ی Manage Search Engines به شما امکان اضافه یا حذف کردن موتورهای جستجو، نظیر DuckDuckGo، را می‌دهد.

بااین‌همه، اگر می‌خواهید موتور جستجوی پیش‌فرض شما گوگل باقی بماند، ‌باید در یکی از پرچم‌های گوگل کروم تغییری را بوجود بیاورید تا از شر تصاویر راحت شوید.

چگونه تصاویر را از نتایج جستجوی خود در نوار آدرس گوگل‌ کروم حذف کنیم؟

در این حالت، بدنبال پرچم «Omnibox rich entity suggestions» بگردید. برای رسیدن به این مسیر: تصاویر در نوار جست‌وجوی گوگل کروم

  • عبارت زیر را در نوار آدرس گوگل کروم خود کپی و Paste کنید و Enter را بزنید؛ این کار شما را مستقیما به صفحه پرچم های گوگل کروم می برد، همان جایی که گزینه « Omnibox rich entity suggestions» نشان‌دار شده است:

chrome://flags/#omnibox-rich-entity-suggestions

  • روی کادر کشوییِ کنار پرچم کلیک کرده و Disabled را انتخاب کنید.
  • به منظور اعمال تغییرات، گوکل کروم را ببندید و مجددا راه‌اندازی کنید.

غالبا گوگل قابلیت‌ها و پرچم‌های جدیدی را اضافه یا حذف می‌کند؛ به همین دلیل، ممکن است که جستجوهای تصویر‌دار در نوار آدرس گوگل‌کروم نیز مثل ایده‌های متعددی که پیش از این گوگل امتحان کرده است، بیایند و بروند. همچنین ممکن است که گوگل پرچمی که پیش از این ذکر شد را به کلی حذف نماید که در این صورت، تمامی کاربران گوگل‌کروم مجبور به دیدن تصاویر نوار آدرس گوگل‎کروم خواهندبود (به‌عبارت‌دیگر، زمانی که این ترفند دیگر جوابگو نبود، گوگل را سرزنش کنید).

محمدمهدی مومنی

چندین سال هستش که به صورت حرفه ای و جدی وارد فضای مجازی و کسب و کار اینترنتی شدم.علاقه زیادی به کسب و کارهای اینترنتی دارم و در این چند سال تجربیات زیادی در زمینه های مختلف از جمله تخصص کامل وردپرس،سئو،دیجیتال مارکتینگ،طراحی سایت و ... کسب کردم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا