آموزشاقتصادکسب و کار

خرید با پی پال

طبق آمار و مستندات، PayPal یکی از متداول ترین روشهای پرداخت اینترنتی و محبوب ترین درگاه پرداخت اینترنتی در دنیاست. اما متاسفانه با وجود تحریم، امکان استفاده از پی پال با مشخصات کشور ایران وجود ندارد. اما این موضوع به این معنی نیست که بصورت کل نمی توان از آن استفاده کرد و خوشبختانه راهکارهای خوبی برای خرید با پی پال وجود دارد. اما باید در نظر داشت که پرداخت پی پال از حساسیت خاصی برخوردار است که باید به آنها توجه ویژه ای کرد. در ادامه مطلب، پی پال را توضیح و نحوه خرید با پی پال را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

پی پال چیست

خرید با پی پال

پی پال یا پی پل یک درگاه پرداخت اینترنتی است. پی پال واحد پولی نیست و بصورت اسکناس وجود ندارد. پی پال به منظور تسهیل در پرداخت ، افزایش امنیت و کارایی بالاتر برای تراکنش های آنلاین بوجود آمده است.

چرا استفاده از پی پال اجتناب ناپذیر است؟

بسیاری از سایت ها و کسب و کارهای آنلاین و تحت وب در سراسر دنیا از پی پال برای درگاه پرداخت خود بهره می برند. با توجه به اینکه در برخی از مواقع به محصولات، خدمات و سرویس های آنها نیاز داریم پرداخت پی پال اجتناب ناپذیر است. پرداخت با پی پال در بسیاری از اوقات برای وبمسترها نیاز است و باید به نحوی اقدام به خرید با پی پل نمایند. برای مثال سایتی نظیر ThemeForest درگاه پیشفرض و ترجیحی خود را بر روی پی پال تنظیم کرده است.

امکان مشاهده سایت PayPal و ThemeForest برای IP ایران وجود ندارد.

آموزش خرید با پی پال

برای خرید با پی پال چند راه وجود دارد که به دو حالت مستقیم و غیر مستقیم می توان تقسیم کرد. به اینصورت که در حالت اول خودتان می توانید اقدام به پرداخت پی پال نموده و در حالت دوم توسط واسط اینکار را انجام دهید. برای اینکه بتوانید خودتان پرداخت پی پال را انجام دهید می بایست یک حساب پی پال وریفای شده داشته باشید. برای اینکار نیز باید مشخصات خارج از کشور ارائه نمایید. توجه داشته باشید که PayPal با افراد ایرانی مشکلی ندارد و در صورتی که با مشخصات خارج از کشور و با هویت ایرانی اقدام (نام و هویت ایرانی با آدرس و شماره تماس خارج از کشور) به ساخت اکانت پی پل نمایید مشکلی وجود نخواهد داشت. با این حال توصیه می کنیم در صورت امکان با مشخصات فردی اصالتا غیرایرانی اقدام به ایجاد اکانت پی پال نمایید تا ریسک کمتری وجود داشته باشد. توجه داشته باشید در هنگام استفاده از حساب و پرداخت پی پال باید با IP کشوری که برای ایجاد حساب PayPal معرفی کرده اید کار کنید.

نحوه پرداخت پی پال

برای پرداخت پی پال در ابتدا می بایست IP خود را با کشور معرفی شده با حساب پی پال خود هماهنگ نمایید. برای مثال اگر کشور آلمان را برای آدرس خود معرفی کرده اید IP اینترنت خود را به کشور آلمان تغییر دهید. در ادامه با سایت مورد نظر برای خرید مراجعه کرده و در مرحله آخر با ارجاع به سایت پی پل، مشخصات خود را که ایمیل و رمزعبور است را وارد نموده و از اعتبار حساب خود نسبت به پرداخت صورتحساب اقدام نمایید. توجه داشته باشید که در برخی مواقع ممکن است پس از پرداخت اطلاعات و اسناد برای احراز هویت از شما درخواست شود که باید به آنها پاسخ دهید.

صادق محمدزاده

حدود 5 سال است که بــصورت تخصـصی و حـرفه ای در حـوزه سئو و بهینه سازی سایت فعالیت مـی کند و تجربه همکاری با ده ها رسانه بزرگ اینترنتی را در کارنامه خود دارد. صادق سالـــهاست که یکی از بـرتـرین ها در زمینه تولید محتوای حرفه ای مطابق با الگوریتم های موتورهای جستجوگر در کشور است. همچنین حدود 2 سال است که بصورت جدی پروژه های سئو و بهینه سازی مجموعه بیست اسکریپت را مدیریت می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا