آموزش

چگونه در ویندوز 10 به‌روزرسانی درایورها را مسدود کنیم؟

به‌روزرسانی درایورها در تمام سیستم‌عامل‌های دسکتاپ رایج است. برخی از این به‌روزرسانی‌های درایورها با آپدیت‌های عمده و یا جزئی سیستم‌عامل همراه هستند، در حالی‌که برخی دیگر هر بار که در دسترس باشند، به‌طور جداگانه دانلود می‌شوند. به‌روزرسانی درایورها در ویندوز 10
به‌روز‌رسانی درایورها به اندازه به‌روز‌رسانی‌های امنیتی مهم نیستند، بنابراین اگر شما از آپدیت آن‌ها صرف نظر کنید و یا بلافاصله آن‌ها را نصب نکنید، مشکلی به‌وجود نمی‌آید. در برخی موارد، درایور ممکن است سیستم شما را متوقف کند. از آن‌جا که در ویندوز 10، به‌روزرسانی درایورها در پس‌زمینه دانلود و نصب می‌شود، مسدود کردن آن‌ها نسبتا دشوار است.

مایکروسافت می‌داند که تمام درایورها یا به‌روز‌رسانی‌های آن‌ها بر روی یک سیستم کار نمی‌کنند. در بعضی از سیستم‌ها یک درایور خاص ممکن است به خوبی کار نکند؛ به همین علت است که برنامه‌ای برای مسدود کردن نصب به‌روزرسانی درایورها وجود دارد.

مسدود کردن آپدیت یک درایور

اگر درایور در حال‌حاضر نصب شده است، Device manager را باز کنید و به دنبال درایوری که آپدیت متعلق به آن است، بگردید. سپس گزینه uninstall driver را انتخاب کنید. اگر نیاز دارید تا از نسخه قدیمی‌تر درایور استفاده نمایید و آن را حذف نکنید، بد نیست بدانید که همیشه امکان بازگشت به نسخه‌های قدیمی‌تر وجود دارد.

حال باید درایور و یا آپدیت‌های درایور را مسدود نمایید. برنامه wushowhide را دانلود و اجرا کنید. در اولین صفحه‌ای که می‌بینید بر روی Next کلیک کنید و سپس بعد از آن، گزینه Hide updates را انتخاب نمایید.
سپس برنامه شروع به جستجو آپدیت‌های موجود می‌کند، این آپدیت‌ها شامل تمام به‌روز‌رسانی‌هایی است که از طریق آپدیت ویندوز ٰٰٰٰارایه شده‌اند.
به لیست نگاهی بیاندازید و فقط درایورهایی که قصد مسدود کردن آن‌ها را دارید، انتخاب نمایید. دقت کنید که چیز دیگری را مسدود نمی‌کنید. با کلیک بر روی Next، برنامه، آپدیتی را که در حال مسدود کردن آن است، مخفی می‌کند.
چگونه در ویندوز 10 به‌روزرسانی درایورها را مسدود کنیم؟این کار برای درایورهای نصب شده یا به‌روزرسانی‌های درایورها که با آپدیت ویندوز ارایه می‌شوند، موثر است. با این وجود ممکن است ابزارها و یا برنامه‌های دیگری که در سیستم شما وجود دارند امکان نصب درایورها و به‌روز‌رسانی‌ها را داشته باشند. در این صورت، شما یا باید اقدام به حذف آن برنامه‌ها و ابزارها کنید و یا اجازه آن‌ها را برای دانلود و نصب به‌روز‌رسانی‌ها لغو نمایید.به‌روزرسانی درایورها در ویندوز 10

در سیستم‌های Dell و hp، ابزاری نصب شده است که به شما امکان پیدا کردن درایورها و دریافت پشتیبانی را می‌دهد. این برنامه‌ها در حال مفید بودن ممکن است بدون اجازه شما اقدام به نصب به‌روزرسانی‌ درایورها کنند. در بعضی مواقع هم ممکن است به شما بگویند که به‌روزرسانی یک درایور، بحرانی است؛ در حالی‌که این‌طور نیست. از آن‌جایی که این برنامه‌ها چندان ضروری نیستند، می‌توانید آن‌ها را حذف نمایید.
باید بدانید که به‌روزرسانی‌های جدیدتر و یا به‌روز‌رسانی‌های کلی ویندوز 10 ممکن است درایور‌های مسدود‌شده را از بلاک خارج کند. در این گونه موارد، باید دوباره برنامه wushowhide را اجرا کنید تا آن‌ها را مسدود نمایید.

محمدمهدی مومنی

چندین سال هستش که به صورت حرفه ای و جدی وارد فضای مجازی و کسب و کار اینترنتی شدم.علاقه زیادی به کسب و کارهای اینترنتی دارم و در این چند سال تجربیات زیادی در زمینه های مختلف از جمله تخصص کامل وردپرس،سئو،دیجیتال مارکتینگ،طراحی سایت و ... کسب کردم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا