آموزش

چگونه در پاورپوینت نمایش تصویر شاخص اسلایدها را تغییر دهیم؟

هنگامی‌که فایلی را در پاورپوینت باز می‌کنید، به‌طور پیش‌فرض ریزعکسی از اسلایدهای آن در پنجره سمت چپ صفحه ظاهر می‌شود. پاورپوینت به شما اجازه می‌دهد این ریزعکس‌ها را ظاهر و مخفی کنید و یا حتی اندازه آن‌ها را تغییر دهید. در ادامه مطلب با نحوه تغییر نمایش تصویر شاخص اسلایدها با ما همراه باشید.

تغییر در نحوه نمایش ریزعکس‌ها

هرکس به شیوه خاصی با پاورپوینت کار می‌کند. بعضی‌ها ترجیح می‌دهند ریزعکس اسلایدها را در کنار صفحه نگه دارند تا یک نمای کلی از کار داشته باشند و بتوانند راحت‌تر بین اسلایدها جابجا شوند. با این‌حال این ریزعکس‌ها ممکن است تمرکز برخی دیگر از افراد را بر‌هم بزند و برای آن‌ها ایجاد مزاحمت بکند؛ بنابراین بهترین راه برای این دسته از افراد مخفی کردن ریزعکس‌ها و یا کوچک ‌کردن اندازه آن‌ها است.

پاورپوینت را باز کنید. به‌طور پیش‌فرض باید در حالت نمایش “Normal” باشید. اگر در این حالت نبودید به تب “View” بروید و “Normal” را انتخاب کنید.
چگونه در پاورپوینت نمایش تصویر شاخص اسلایدها را تغییر دهیم؟پس از رفتن به حالت نمایش نرمال، در سمت چپ صفحه، پنجره‌ای از ریزعکس اسلایدها ظاهر خواهد شد.
چگونه در پاورپوینت نمایش تصویر شاخص اسلایدها را تغییر دهیم؟

برای کاهش سایز این پنجره بر روی نوار جداکننده آن با اسلایدها کلیک کنید و سپس آن را به سمت چپ بکشید.
چگونه در پاورپوینت نمایش تصویر شاخص اسلایدها را تغییر دهیم؟هرچه نوار را بیشتر به سمت چپ بکشید، پنجره ریزعکس‌ها کوچک‌تر خواهد شد. برای مخفی کردن این پنجره، نوار را تا جایی‌که ممکن است به سمت چپ بکشید تا در نهایت ریزعکس‌ها ناپدید شوند. تصویر شاخص اسلایدها در پاورپوینت
چگونه در پاورپوینت نمایش تصویر شاخص اسلایدها را تغییر دهیم؟اگر پنجره ریزعکس‌ها را مخفی کرده‌اید اما می‌خواهید دوباره آن‌ را بر روی صفحه داشته باشید، از سمت چپ صفحه بر روی فلشی که در بالای “Thumbnails” قرار دارد کلیک کنید.
چگونه در پاورپوینت نمایش تصویر شاخص اسلایدها را تغییر دهیم؟برای افزایش اندازه پنجره ریز‌عکس‌ها بر روی نوار جداکننده کلیک نمایید و سپس آن را به سمت راست بکشید.
چگونه در پاورپوینت نمایش تصویر شاخص اسلایدها را تغییر دهیم؟یک روش دیگر برای تغییر سایز این پنجره این است که نشانگر ماوس را بر روی پنجره پیش‌نمایش ریزعکس‌ها قرار دهید و سپس درحالی‌که دکمه CTRL را نگه داشته‌اید، اسکرولر ماوس را بچرخانید. دقت داشته باشید که با این روش نمی‌توانید این پنجره را به‌صورت کامل پنهان کنید.

تغییر نحوه نمایش پیش‌فرض پاورپوینت

اگر شما متناوبا نیاز به تغییر اندازه و مخفی کردن پنجره ریزعکس‌ها دارید، بهتر است حالت پیش‌فرض نمایش را در پاورپوینت تغییر دهید.

برای این کار به تب “File” بروید و از انتهای پنجره سمت چپ، “Options” را انتخاب کنید.
چگونه در پاورپوینت نمایش تصویر شاخص اسلایدها را تغییر دهیم؟پنجره “PowerPoint Options” باز خواهد شد. از این پنجره “Advanced” را انتخاب کنید.
چگونه در پاورپوینت نمایش تصویر شاخص اسلایدها را تغییر دهیم؟به قسمت “Display” بروید و از آن‌جا بر روی فلشی که در کنار منو کشویی “Open all documents using this view” قرار دارد کلیک نمایید تا گزینه‌های منو برای‌ شما ظاهر شود.
چگونه در پاورپوینت نمایش تصویر شاخص اسلایدها را تغییر دهیم؟در این منو، گزینه‌ای را که دوست دارید پنجره ریزعکس‌ها به‌صورت پیش‌فرض به آن شکل نمایش داده شود، انتخاب کنید‌. گزینه‌های مختلفی برای انتخاب وجود دارد که بعضی از آن‌ها شامل اسلاید ریزعکس‌ها نمی‌شود.
چگونه در پاورپوینت نمایش تصویر شاخص اسلایدها را تغییر دهیم؟در نهایت بر روی “OK” کلیک نمایید. بعد از این هر بار که پاورپوینت را باز کنید، اسلاید ریزعکس‌ها به‌صورتی که خودتان انتخاب کرده‌اید، نمایش داده خواهد شد.

محمدمهدی مومنی

چندین سال هستش که به صورت حرفه ای و جدی وارد فضای مجازی و کسب و کار اینترنتی شدم.علاقه زیادی به کسب و کارهای اینترنتی دارم و در این چند سال تجربیات زیادی در زمینه های مختلف از جمله تخصص کامل وردپرس،سئو،دیجیتال مارکتینگ،طراحی سایت و ... کسب کردم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا