آموزش

چگونه نسخه‌ی بتا مرورگر اج کرومیوم را امتحان کنیم؟

در این مقاله به شما درباره‌ی نحوه‌ی عضویت در برنامه‌ی اینسایدر مرورگر اج می‌گوییم تا نسخه‌ی جدید مرورگر اج با طعم کرومیوم را زودهنگام بچشید.نسخه‌ی بتا مرورگر اج کرومیوم

جایگزینی مرورگر اینترنت اکسپلورر با مایکروسافت اج و بازنویسی موتور رندرینگ آن نتوانست اقبال از مرورگر تولیدی مایکروسافت را افزایش دهد و اغلب کاربران همچنان محصولات رقبایی همچون گوگل، موزیلا، اپرا و… را در این زمینه ترجیح می‌دادند. در پایان سال ۲۰۱۸ میلادی بود که مایکروسافت با خبری تعجب‌برانگیز، از هجرت به موتور کرومیوم برای توسعه‌ی نسخه‌های آتی مرورگر مایکروسافت اج سخن گفت.نسخه‌ی بتا مرورگر اج کرومیوم

به‌لطف به‌کارگیری از موتور کرومیوم، ردموندی‌ها حالا می‌توانستند به‌صورت بسیار بهتری از استاندارد‌های مدرن دنیای وب در مرورگر خود استفاده کنند؛ همچنین تجربه‌ی چندین‌ساله‌ی کرومیوم تاجای‌ممکن از بروز مشکلات و اختلالات عملکری که پیش‌تر در نسخه‌ی قدیمی مایکروسافت اج شاهد بودیم، جلوگیری می‌کرد.

با‌توجه‌به تمامی این تفاصیل، بسیاری‌از کاربران نسبت‌به امتحان نسخه‌ی مبتنی بر کرومیوم مایکروسافت اج علاقه‌‌مند هستند که درادامه شیوه‌ی امتحان و بررسی زودهنگام این مرورگر را به شما معرفی خواهیم کرد.

چگونه نسخه‌ی بتا مرورگر اج کرومیوم را امتحان کنیم؟

در ابتدا، مایکروسافت با انتشار دو نسخه‌ی Developer با به‌روزرسانی‌های هفتگی و Canary با به‌روزرسانی‌های روزانه، امکان دسترسی عموم به مرورگر جدید خود را فراهم ساخته بود؛ با‌این‌حال، از‌آنجایی‌که نسخه‌های اشاره‌شده برای کاربران حرفه‌ای و متخصص درنظر گرفته شده بود، طبیعتا کاربران درطول استفاده با مشکلات و باگ‌های متعددی رو‌به‌رو می‌شدند؛ از‌این‌رو، برای بسیاری از کاربران عادی امکان تجربه‌ی دست‌پخت جدید مایکروسافت فراهم نبود.

با‌این‌حال، اوایل هفته‌ی گذشته مایکروسافت از نسخه‌ی جدید تحت‌نام بتا رونمایی کرد که تجربه‌ی پایدارتری را نسبت‌به نسخه‌های پیشین ارائه می‌کرد. طبق گفته‌ی اهالی ردموندی، نسخه‌ی بتا مایکروسافت اج برای استفاده روزمره آماده است و از‌این‌حیث مشکلی متوجه کاربران نخواهد شد.

اگر پیش‌تر از نسخه‌های دیگر مایکروسافت اج استفاده می‌کردند و اکنون قصد تغییر وضعیت به نسخه‌ی بتا را دارید یا اینکه برای نخستین‌بار به‌دنبال تجربه‌ی مرورگر اج درقالب بتا هستید، ابتدا به صفحه‌ی اینسایدر‌های مایکروسافت اج ازطریق این لینک مراجعه کنید. با واردشدن به صفحه‌ی اشاره‌شده، از بین نسخه‌های مختلف می‌تواند هرکدام که بیشتر با الگوی مصرفتان تناسب داشت، انتخاب کنید.

توجه داشته باشید که ویژگی‌های کلی مایکروسافت اج جدید نسبت‌به نسخه‌ی قبلی که به‌صورت پیش‌فرض در ویندوز ۱۰ قرار داشت، تفاوت چندانی را تجربه نکرده است و اکثرا تغییرات به موارد جزئی خلاصه می‌شوند؛ اما ازحیث‌ پایداری و عملکرد قطعا تفاوت‌های بسیاری را متوجه خواهید شد.

چگونه نسخه‌ی بتا مرورگر اج کرومیوم را امتحان کنیم؟

در ابتدای نصب از شما خواسته می‌شود تا شیوه‌ی نمایش صفحه‌ی خانگی را تنظیم کنید؛ برای این کار سه گزینه پیشِ‌روی شما قرار دارد:

  • Focused: صفحه‌ای خالی با نوار جست‌و‌جو و وب‌سایت‌های پرمراجعه
  • Inspirational: صفحه‌ای با تصویر پس‌زمینه
  • Informative: صفحه‌ای با تصویر پس‌زمینه و و فید خبری مایکروسافت

یکی‌از بزرگ‌ترین نقاط‌قوت مرورگر جدید اج، پشتیبانی آن از تمامی افزونه‌های گوگل کروم است. چنین قابلیتی ویژگی‌ جانبی پرشماری را برای کاربران مرورگر جدید مایکروسافت به‌همراه می‌آورد که پیش‌تر امکان آن فراهم نبود. اگرچه مایکروسافت نیز برای نسخه‌ی قبلی مایکروسافت اج صفحه‌ای را در فروشگاه نرم‌افزاری خود فقط به افزونه‌ها اختصاص داده بود؛ اما توسعه‌دهندگان استقبال چندانی از آن نکردند و همچنان افزونه‌های خود را برای محصولات پرکاربرتری همچون گوگل کروم و موزیلا فایرفاکس دردسترس قرار دادند.

با‌وجود‌این، برخی‌از قابلیت‌های خوب، نسخه‌ی قبلی اج در نسخه‌ی فعلی حذف شده‌اند که از شاخص‌ترین آن‌ها می‌توان به لیست مطالعه و حاشیه‌نویسی در صفحات وب اشاره کرد. اگرچه راهکار‌های جایگزینی ازطریق افزونه‌ها وجود دارد؛ اما قرارگیری قابلیت‌های یادشده به‌صورت پیش‌فرض در یک مرورگر حس بهتری را ازمنظر تجربه‌ی کاربری القا می‌کند. نسخه‌ی بتا مرورگر اج کرومیوم

خوشبختانه مایکروسافت این‌بار مرورگر خود را برای طیف وسیعی از پلتفرم‌ها منتشر کرده است؛ بنابراین اگر جزو کاربران مک هستید و به تجربه‌ی مایکروسافت اج جدید علاقه دارید، می‌توانید ازطریق این لینک طعم دست‌پخت جدید ردموندی‌ها را بچشید.

دیدگاه خود را در‌این‌باره با ما و دیگر کاربران به‌اشتراک بگذارید. نظرتان درباره‌ی اج کرومیوم چیست؟

محمدمهدی مومنی

چندین سال هستش که به صورت حرفه ای و جدی وارد فضای مجازی و کسب و کار اینترنتی شدم.علاقه زیادی به کسب و کارهای اینترنتی دارم و در این چند سال تجربیات زیادی در زمینه های مختلف از جمله تخصص کامل وردپرس،سئو،دیجیتال مارکتینگ،طراحی سایت و ... کسب کردم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا