آموزششبکه های اجتماعی

آموزش تنظیمات آخرین بازدید در تلگرام

تلگرام نیز مانند سایر برنامه‌های پیام رسان و رسانه‌های اجتماعی امکان جالبی برای نمایش آخرین بازدید تحت عنوان last seen دارد که می‌توانید به کمک آن از امکان نمایش آخرین بازدید در تلگرام یا همان لست سین ریسنتلی استفاده کنید. با استفاده کردن از این قابلیت آخرین زمان آنلاین بودن در تلگرام برای همه در دسترس نخواهد بود و تنها مخاطبانی که بر اساس تنظیمات لست سین تلگرام مشخص کرده باشید می‌توانند آخرین ساعت بازدید شما را مشاهده کنند.

آموزش تنظیمات آخرین بازدید در تلگرام

اگر از کاربران قدیمی تلگرام باشید حتما با تنظیمات بخش last seen تلگرام که در نسخه فارسی با عنوان آخرین بازدید در دسترس هست آشنایی دارید. با استفاده از تنظیمات این بخش می‌توانید برای مخاطبان و کاربران به صورت گروهی شرایطی را مشخص کنید که چه کسانی مجاز هستند آخرین زمان بازدید شما را مشاهده کنند. این قابلیت در تمامی نسخه‌های تلگرام در دسترس است و بر خلاف گذشته در نسخه‌های فعلی تلگرام مانند تلگرام دسکتاپ می‌توانید تنظیمات این بخش را بدون نیاز به استفاده از تلگرام موبایل شخصی سازی کنید.

در این مقاله قصد دارم به نحوه فعال کردن last seen تلگرام بپردازم که به کمک این آموزش می‌توانید با کلیه تنظیماتی که برای فعال کردن لست سین ریسنتلی در تلگرام نیاز دارید آشنا شده و دسترسی به آخرین زمان بازدید در تلگرام را برای مخاطبان یا افراد دیگر به صورت گروهی مشخص کنید. بر خلاف سایر پیام رسان‌ها در تلگرام این توانایی را دارید که استثنا برای برخی افراد مشخص کنید.

رفتن به تنظیمات last seen تلگرام

برای رفتن به تنظیمات آخرین بازدید در تلگرام پس از اینکه برنامه تلگرام را باز کردید روی منوی برنامه(سه خط موازی) که در گوشه سمت چپ در بالای صفحه قرار دارد کلیک کنید. در این صورت منوی برنامه باز می‌شود که باید روی گزینه Settings(تنظیمات) کلیک کنید.

آموزش تنظیمات آخرین بازدید در تلگرام

با رفتن به صفحه تنظیمات حال باید گزینه Privacy & Security(حریم خصوصی و امنیت) را انتخاب کنید تا به صفحه تنظیمات امنیتی تلگرام هدایت شوید.

آموزش تنظیمات آخرین بازدید در تلگرام

در این مرحله هم کافی است روی گزینه last seen(آخرین بازدید) کلیک کنید تا صفحه تنظیمات last seen کردن تلگرام برای شما باز شود.

آموزش تنظیمات آخرین بازدید در تلگرام

 

در این صورت مشابه تصویر زیر صفحه تنظیمات last seen تلگرام خواهید شد که می‌توانید تنظیمات آخرین بازدید در تلگرام را مشابه یک یا چند مورد از الگوهای زیر انتخاب کنید.

آموزش تنظیمات آخرین بازدید در تلگرام

نمایش آخرین بازدید در تلگرام برای تمامی کاربران

برای نمایش آخرین زمان بازدید در تلگرام برای همه کاربران با رفتن به مسیر تنظیمات لست سین تلگرام کافی است گزینه Everybody(هرکسی) را انتخاب کرده و در نهایت روی گزینه تیک که در بالای صفحه قرار دارد کلیک کنید تا تنظیمات ذخیره شود. در این صورت زمان آخرین بازدید در تلگرام برای همه کاربران در دسترس بوده و چه کسانی که مخاطب شما باشند و چه نباشند قادر هستند روز و ساعتی که آخرین بار در تلگرام آنلاین بوده‌اید را مشاهده کنند.

به این نکته توجه داشته باشید که تنظیمات آخرین بازدید در تلگرام به صورت دو طرفه است. یعنی اگر محدودیتی را برای دیگران اعمال کنید، بر اساس شرایطی که برای این محدودیت در نظر گرفته‌اید خودتان نیز محدود خواهید شد.

مخفی کردن آخرین زمان بازدید در تلگرام برای تمامی کاربران

برای مخفی کردن آخرین زمان بازدید در تلگرام برای همه کاربران با رفتن به مسیر تنظیمات لست سین تلگرام کافی است گزینه Nobody(هیچکس) را انتخاب کرده و در نهایت روی گزینه تیک که در بالای صفحه قرار دارد کلیک کنید تا تنظیمات ذخیره شود. در این صورت زمان آخرین بازدید در تلگرام برای شما به حالت last seen recently تبدیل خواهد شد که دیگر هیچ کاربری قادر به دید آخرین ساعت و روزی که در تلگرام آنلاین بودید نخواهد بود. همچنین شما نیز نمیتوان زمان بازدید کاربران را مشاهده کنید، چرا که این قابلیت را برای اکانت خود بسته‌اید و متقابلا امکان مشاهده وضعیت بازدید دیگران نیز بسته خواهد شد.

نمایش آخرین بازدید در تلگرام فقط برای مخاطبین

اگر مایل هستید که آخرین بازدید صرفا برای مخاطبان(کسانی که شماره آنها را دارید و متقابلا آنها نیز شماره شما را دارند) فعال باشد کافی است گزینه My Contacts را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه زمان بازدید صرفا برای مخاطبین شما در دسترس خواهد بود و کسانی که در لیست مخاطبین تلگرام شما نباشند و شماره آنها را نداشته باشید ناشناس تلقی شده و نمیتوانند آخرین زمان بازدید شما را مشاهده کنند.

مخفی کردن آخرین بازدید در تلگرام برای مخاطبین خاص

حالت سومی که تلگرام برای مخفی کردن آخرین بازدید در نظر گرفته است به این صورت است که بتوانید برای برخی کاربران استثنا قائل شوید. یعنی اگر به عنوان نمونه امکان مشاهده آخرین بازدید را برای مخاطبین فراهم کرده‌اید اما در بین لیست مخاطبان شما چند نفری وجود دارند که نمی‌خواهید از آخرین بازدید شما مطلع شوند می‌توانید با افزودن به لیست استثنا آنها را از دیدن آخرین زمان بازدید خود محروم کنید.

برای استفاده از این قابلیت باید از گزینه Never Share With که در صفحه تنظیمات last seen تلگرام قرار دارد استفاده کنید. همانطور که از معنای لغوی Never Share With به نظر می‌آید به این معنی است که هیچگاه زمان بازدید را برای این افراد به اشتراک نگذار. در این صورت افرادی که در این لیست قرار داشته باشند هیچ وقت نمی‌توانند زمان آخرین بازدید را مشاهده کنند. برای افزودن افراد به این لیست کافی است آن دسته از افرادی که تمایلی به اشتراک گذاری آخرین زمان بازدید خود ندارید را از قسمت Never Share With انتخاب کنید و در نهایت روی آیکون تیک که در بالای صفحه قرار دارد کلیک کنید. در این صورت اگر حالت nobody یا My Contacts را هم که انتخاب کرده باشید این افراد در هر صورتی نمی‌توانند زمان آخرین بازدید شما را مشاهده کنند.

نمایش آخرین بازدید در تلگرام برای مخاطبین خاص

این گزینه هم بر خلاف حالت قبل است که با استفاده از قسمت Always Share With می‌توانید مشخص کنید که آخرین زمان بازدید همیشه با این افراد به اشتراک گذاشته شود. برای این منظور کافی است آن دسته از افرادی که مایل هستید قادر به مشاهده آخرین زمان بازدید تلگرام شما باشند را از بخش Always Share With انتخاب کنید. در نهایت روی گزینه تیک که در بالای صفحه و در سمت راست قرار دارد کلیک کنید تا تنظیمات ذخیره شوند. در این صورت اگر حالت nobody یا My Contacts را هم که انتخاب کرده باشید این افراد در هر صورتی می‌توانند زمان آخرین بازدید شما را مشاهده کنند.

با این تفاسیر می‌توان این نتیجه را گرفته که شما این امکان را دارید که از حالت تلفیقی هم برای last seen telegram استفاده کرده و محدودیت‌ها را به دلخواه خود برای هر گروه از کاربران که مخاطب شما باشند یا اینکه مخاطب نباشند انتخاب کنید.

امیدوارم که این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشد و به کمک آن توانسته باشید با نحوه تنظیم کردن لست سین در تلگرام آشنا شوید. در صورتی که در رابطه با این آموزش و نحوه فعال کردن last seen Telegram سوال یا مشکلی دارید از بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید.

محمدمهدی مومنی

چندین سال هستش که به صورت حرفه ای و جدی وارد فضای مجازی و کسب و کار اینترنتی شدم.علاقه زیادی به کسب و کارهای اینترنتی دارم و در این چند سال تجربیات زیادی در زمینه های مختلف از جمله تخصص کامل وردپرس،سئو،دیجیتال مارکتینگ،طراحی سایت و ... کسب کردم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا