آموزشکسب و کار

چگونه کار پیدا کنیم

پیدا کردن شغلی که مورد علاقه ما بوده و از جهات مختلف، مناسب ما باشد در قدم اول کمی سخت به نظر می رسد. اما ما این اطمینان را به شما می دهیم که این تصور غالبا اشتباه است. به اینصورت که حتی اگر امکان استخدام در شغل مورد علاقه برای ما وجود ندارد در اغلب مواقع این امکان وجود دارد که خودمان آنرا بوجود بیاوریم. در این مطلب بیشتر بر روی این موضوع تمرکز خواهیم کرد که چگونه کار پیدا کنیم و در یک مجموعه استخدام شویم.

چگونه کار پیدا کنیم

عوامل زیادی در پیدا کردن کار نقش دارند. از تخصص و دانش کافی گرفته تا ظاهر، نحوه برخورد و …/ باید توجه داشت که همیشه تخصص محض کافی نیست و شرایط دیگر نیز اهمیت دارند. در حالت کلی چندین مورد وجود دارد که به منظور پیدا کردن کار باید به آنها توجه داشت. این موارد در حالت کلی عبارتند از:

  • باید به فعالیت در شغل مورد نظر علاقه داشته باشیم.
  • دانش و تخصص کافی برای فعالیت شغلی داشته باشیم.
  • ظاهری آراسته، مرتب و متناسب با کار مورد نظر داشته باشیم.
  • رفتار مناسبی داشته و با انرژی باشیم.
  • شرایطی متناسب با شرایط شغل مورد نظر داشته باشیم.

شغل مورد علاقه من چیست

باید توجه داشته باشید علاقه و استعداد، اهمیت بسیار بالایی دارند. با وجود علاقه و بدون وجود استعداد نمی توان توفیق خاصی در کار بدست آورد. همچنین با وجود استعداد و بدون علاقه، انگیزه خاصی برای کار کردن وجود ندارد. تکلیف فعالیت در کار بدون علاقه و استعداد نیز کاملا مشخص است. به همین جهت باید به علاقه و استعدادهای خود توجه داشته باشید و آنها را کشف کنید. پس از مشخص شدن علاقه و استعداد، نوبت به این مرحله می رسد که این استعداد را پرورش داد. برای فعالیت در برخی شغل ها نیاز است حتی تا سالها زحمت کشید اما در برخی شغل ها با چند ماه آموزش نیز می توان به شغل مورد علاقه ورود کرد. البته کسب تجربه در هر کاری تا سالها ادامه خواهد داشت.

چگونه کار مورد علاقه خود را پیدا کنیم

بهتر است قبل از رجوع و جستجوی کار، یک تخصص را بر حسب علاقه و استعداد انتخاب کرده و در آن کسب دانش کنید. پس از آن می توانید به دو حالت کارآموز و یا متخصص در انواع محیط های کاری مشغول به فعالیت شوید. اگر دانش و تخصصی ندارید کاملا مشخص است که شغلی سطح پایین و با حقوقی ناچیز در انتظار شماست!

بهتر است دانش و تخصص کافی داشته باشیم

همانطور که گفته شد با وجود دانش و تخصص کافی خواهید توانست با ورود به هر مجموعه ای موقعیت شغلی مناسبی پیدا کنید. برخی تخصص ها بر خلاف ظاهر بسیار پیچیده و سخت، با چند ماه آموزش این امکان وجود دارد که بتوانید در آنها به یک متخصص درجه سه یا دو تبدیل شوید. قاعدتا با گذشت زمان، کسب تجربه و همچنین پشتکار خواهید توانست در مدت کوتاهی به یک متخصص سطح بالا و درجه یک تبدیل شوید.

ظاهر آراسته و مرتب ، همیشه و در همه حال

برای اکثر مشاغل، ظاهر آراسته و مرتب اهمیت بالایی دارد. این موضوع بخصوص در مواردی که با ارباب رجوع سروکار داریم کاملا ضروری است. بسیاری از افراد هستند که حتی با وجود اینکه وضعیت ظاهری در شغل آنها اهمیت ندارد همواره و در همه حال ظاهری آراسته و مرتب دارند. این افراد معمولا مورد تحسین و ستایش اطرافیان خود قرار می گیرند.

همواره با انرژی باشید و این انرژی را به نمایش بگذارید

به جرات می توان گفت در همه کارها انرژی نقش بسیار تعیین کننده ای دارد. قاعدتا برای خروجی کار خوب، انرژی خوبی نیز باید بکار برد. به این نکته توجه داشته باشید که باانرژی بودن در مرحله استخدام و در حین کار بسیار مهم است. برای اینکه بتوانید همیشه باانرژی باشید بهتر است موارد زیر را رعایت کنید:

  • استراحت کافی داشته و در زمان مناسب بخوابید.
  • ورزش کنید و تغذیه سالم داشته باشید.
  • سعی کنید باروحیه و شاد زندگی کنید.
  • با مطالعه و پژوهش دائمی، اعتماد به نفس خود را بالا ببرید.

قبل از فعالیت، شرایط شغلی را در نظر بگیرید

در بسیاری از اوقات مواردی مانند حقوق بالا، نیاز به کار و … موجب می شود تا از بررسی شرایط شغلی غافل شویم. بسیار لازم و ضروری است که شغل مناسب شاغل باشد. این مورد رابطه کاملا مستقیمی با خروجی و راندمان کاری شخص دارد. در زیر به برخی از موارد قابل توجه در شرایط شغلی اشاره شده است:

  • توجه به نیروی جسمی مورد نیاز برای فعالیت
  • توجه به شیفت، ساعات کاری و شرایط خاص محیط کار
  • توجه به میزان حقوق، مزایا، پاداش، بیمه و …
  • توجه به دسترسی و مسافت منزل تا محیط کار
  • توجه به مسائل مرتبط با سلامت فیزیکی و روانی محیط کار
  • توجه به تناسب علمی شخص با کار مورد نظر

جمع بندی و نتیجه گیری

توجه داشته باشید که همیشه قرار نیست قرار نیست همیشه به دنبال آن باشیم که چگونه کار پیدا کنیم بلکه در برخی موارد می توان با مشاغل خانگی نیز شغلی بسیار خوب و پردرآمد داشت. در این باره باید به اصول راه اندازی کسب و کار توجه داشت. در هر حال چنانچه نظر، ابهام و یا سوالی در ارتباط با مطلب چگونه کار پیدا کنیم دارید لطفا آنرا در بخش نظرات مطرح نمایید. نظرات ارزشمند شما همواره نقش مهمی در بهبود کیفیت مطالب بیست اسکریپت دارند.

صادق محمدزاده

حدود 5 سال است که بــصورت تخصـصی و حـرفه ای در حـوزه سئو و بهینه سازی سایت فعالیت مـی کند و تجربه همکاری با ده ها رسانه بزرگ اینترنتی را در کارنامه خود دارد. صادق سالـــهاست که یکی از بـرتـرین ها در زمینه تولید محتوای حرفه ای مطابق با الگوریتم های موتورهای جستجوگر در کشور است. همچنین حدود 2 سال است که بصورت جدی پروژه های سئو و بهینه سازی مجموعه بیست اسکریپت را مدیریت می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا